Vad har jag för växellåda ??

Eriksen
9 februari 2012 · 73 Inlägg

jag har en cheva van -88 men vad heter lådan som sitter i ? Jag har ju Parkering, ( P ) Neutral ( N ) D med en ring runt och ett vanligt D, och 1 och 2. Som olika växlar.

och just nu krånglar lådan, lägger i driven så växlar den bara 1ans och 2ans sen över till 3an så lägger han i neutral istället :S

Kolla in min volvo 740 cab eller 940 FTT limo =)
d00m_ Mercedes
10 februari 2012 · 63 Inlägg

Eriksen skrev:
jag har en cheva van -88 men vad heter lådan som sitter i ? Jag har ju Parkering, ( P ) Neutral ( N ) D med en ring runt och ett vanligt D, och 1 och 2. Som olika växlar.

och just nu krånglar lådan, lägger i driven så växlar den bara 1ans och 2ans sen över till 3an så lägger han i neutral istället :S

kolla med erik wikström han bytte lådan å har kvar reservdelsbilen han tog den ifrån

"Riktiga män luktar diesel"
Zimp
18 februari 2012 · 10 Inlägg

troligtvis sitter de väl 700 låda i domdär va? smile

Hääj ! ;D
Andreas34
19 februari 2012 · 188 Inlägg

ska sitta en 700 låda i dom, kolla om du har en vakumklocka längst bak på lådan. om slangar till den läcker kan det bli tokigt. annars så skulle jag göra ett oljebyte i lådan, kolla hur oljan ser ut när du tappar ur den. och med ett oljebyte så är det ju inte bara att byta utan då menar jag en riktig sköljning. räkna med att det kommer att gå åt mycket olja. tömmer du bara oljan så får du ju inte ur all olja ur lådan utan mycket blir kvar. själva lådan innehåller 10 liter olja.
finns mycket information om dessa lådor om du skulle få för dig att renovera.

Är oljan väldigt mörk och luktar bränd så är det stor chans att lamellerna i lådan gått, då blir det renovering eller ny låda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang