Bmw 325 -92 Importerad från tyskland "EL FEL"

RobertKocian
21 februari 2012 · 69 Inlägg

Tjenare, tänkte kolla ang min syrras BMW 325 -92. Hon fick ett el fel sommaren 2010 och har inte fått iordning på bilen ännu och nu gör ev elfelet så att den bränner hastighetsmätare (Hänt 2 gånger och vill inte testa en 3:e.) + att bilen dör under körning (Hänt något få gånger), eller att den är helt urladdad när hon ska hem t ex. Ibland klarar bilen sig 1 dag ibland 10 minuter. Hon har bytt generator, batteri. Och liknade fel som startmotor och sådant är la kollat vet inte exakt allt. Tas dock reda på ifall man får något svar om vad de kan vara.

Tänkte därför kolla med någon ifall ni har någon idé vad som kan vara fel? Enligt en hemsida brukar detta vara en sjukdom på 325 e36 och behövs enbart en mjukvaru uppdatering. men eftersom hon vill vara hyffsat säker på vad som kan orsaka detta fel frågar jag er? Innan hon lägger för mycket pengar på bilen. Någon annan som har någon idé?

Tänkte testa metoden att dra ut alla säkringar som inte stör motorstyrningen o.s.v och sätta i en säkring efter en veckas körning o.s.v. men eftersom bilen äter hastighetsmätare går ju inte detta. (Besiktning...).

Tackar verkligen för svar och hoppas något inte blev för otydligt. Ev ifall det finns någon intresserad av att kika på bilen för en billig peng. Bor i Smålandsstenar i gislaveds kommun *Småland*.

Mvh Robert!

dawwe ...has left the building...
21 februari 2012 · 4 474 Inlägg

Börja med att riva ut allt som är efter installerat, tex kablage till tidigare stereo-installationer, släng ut larmet o allt vad tidigare ägare hittat på... Kolla så du inte hittar "klippta & oisolerade" kabel stumpar, gör du det så är steg 1 att försöka luska ur var de skall sitta, går det inte får du isolera tills vidare, införskaffa ett el-schema o sedan börjar det roliga...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
RobertKocian
21 februari 2012 · 69 Inlägg

dawwe skrev:
Börja med att riva ut allt som är efter installerat, tex kablage till tidigare stereo-installationer, släng ut larmet o allt vad tidigare ägare hittat på... Kolla så du inte hittar "klippta & oisolerade" kabel stumpar, gör du det så är steg 1 att försöka luska ur var de skall sitta, går det inte får du isolera tills vidare, införskaffa ett el-schema o sedan börjar det roliga...

Tackar för svar (: Dock har detta redan gjorts, inte helt överallt för att vara ärlig. Men allt som sterio, högtalare (Kopplat som i djungeln en stressig måndags morron) o.s.v men sedan kollat mera som sladdar som ligger löst eller larm har inte kollat. Bilen verkar vara helt standard förutom just ljudet som är urkopplat. För att fylla på med info. Bilen gick bra i 4-6 månader efter köp med ljud och allt inkopplat, sedan hände detta då.. Men ska se ifall de inte är för kallt om dagarna och kolla efter sladdar. Tackar! Robert

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang