Bmw 328ci -00 Fönsterna

adde9400
18 februari 2012 · 66 Inlägg

Hej,första tråden här så vet inte riktigt om den hamnar rätt osv! Har nyligen köpt en ny bil en Bmw 328ci 2000

Mitt problem:

På min bil är det ju då inga "karmar" runt fönsterna, alltså om du öppnar dörren och fäller ner rutan så har du liksom bara en halv dörr! och min fråga är när man öppnar dörren med rutorna uppe hur lös ska rutan vara i dörren?

Rycker jag lite i den i sidleds så rör den på sig litegrann knappt 1cm.. är så på båda sidorna, Förarsidan visslar när jag kör i runt 90km/h

Har beställt tid på en BMW verkstad för att kolla på visslandet, då det visslar rätt ordentligt.. Men frågan är liksom om fönstrerna ska vara helt stenhårt fasta när man öppnar dörren eller om dom ska ha lite "svängrum" och va lite lösa.

Tack på förhand

Tjulin
19 februari 2012 · 242 Inlägg

lite ska dom kunna svänga fram och tillbaka,
hade ett liknande fenomen på en likadan bil förut då hade skruvarna till rutan lossnat lite så den "glappade" för mycket och man fick vindbrus i bilen.. borde alltså inte vara något större fel smile

BMW 535I (1991)
kannebanne
24 februari 2012 · 2 046 Inlägg

De är nog för mycket glapp, vet inte hur dina dörrar e men på min morsas clk så e där lite glapp och de låter lite även över 100!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang