Volvo s40 allting dog! HJÄLP!

KryckanB
26 februari 2012 · 104 Inlägg

Hej!

Jag håller på med ett projekt här på garaget och har plockat isär hela instrument panelen inklusive stereo. När jag tog ur stereon så såg jag att kablarna var helt åt helvete skumt kopplat.. allting var ett så kallat KAOS där bak och jag fattade noll.. Då kopplade jag bort remoten till slutsteget för det var felkopplat då slutsteget alltid drog ström, när jag kopplade in den i rätt kabel så slutade allting fungera? Det gick inte att tända innerbelysningen, stereon gick att sätta på men det kom inget ljud ur någon högtalare och basen slog inte, det går inte att låsa bilen med fjärrkontrollen och aa gud vet vad?!

Då bestämde jag mig för att dissa det och kopplade tillbaka remoten där den satt innan för jag tänkte att ägaren innan har väll gjort så pga nån anledning. Men bang sa det och nu funkade det inte ens att starta stereon?

Då åkte jag till autoexperten och köpte helt nya kablar till stereon för jag trodde att allt skulle lösa sig då, men icke sa nicke..

Så min fråga till er är, har nån någon som HELST aning vad som har hänt? Säkringar är kollade och alla är hela.. och jag orkar verkligen inte lämna in den till någon som kan för det kostar säkert skjortan!

Om någon bor i närheten av Stockholm/Uppsala och skulle möjligtvis kunna hjälpa mig mot en slant såklart så säg till för jag har gett upp då jag provat allt!


//K

Glesmark
26 februari 2012 · 1 938 Inlägg

E de nån nyare s40 med canbus så kan det säkert spöka om man börjar röra bland kablarna, har dock ingen aning om hur eller varför din bil blivit som den blivit, sorry.

KryckanB
26 februari 2012 · 104 Inlägg

Glesmark skrev:
E de nån nyare s40 med canbus så kan det säkert spöka om man börjar röra bland kablarna, har dock ingen aning om hur eller varför din bil blivit som den blivit, sorry.

Det är en 98a så den har inte canbus!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang