Volvo 745 90:a bilen dör vid 3500 Rpm med 1,5 i överladd på blandad e85 o 95 oktan

nuh017_86
28 februari 2012 · 22 Inlägg

Hej nu är de så att jag lyckades spränga min intercooler på min 745 turbo
bytte den samt lmm o gaslägesgivaren.

jag körde med 1,5 i ladd innan intercoolen gick på vanlig 95 oktan.

jag kan gasa väldigt lugnt så jag ligger på ca 1 bar o då varvar den till 7000 Rpm som den gjort förut.

men ger jag fullt så klipper den av motorn helt vid 3500 Rpm på alla växlar.




De sitter 531 topp vx3, chippad guldbox, öppetfilter, gröna spridare, orginal dp o inget avgassysstem från katt.

tjox Däckspert
28 februari 2012 · 298 Inlägg

Spricka i intercoolen

Livet börjar vid 6200rpm!!!
volvoyamha Volvo 200 serien nörd!
28 februari 2012 · 12 Inlägg

Klipper, lär väl vara typ någon ''slakwire'' system.
Jag vet sedan bla skotrar, så är inte wiren korrekt spänd, så trycker du på då, då bara brölar den och så händer det inget....
annars kolla ic:n

Mvh Anders

Varför klaga på d24:an? sköt han, ge den fräscht vatten och olja och ha en förstående fot då är den dej trogen många mil :)
Har extremt mycket volvo 245:i prylar bara höra av sej!
Volvo 245-813 GL "vita pärlan" (1984)
nuh017_86
28 februari 2012 · 22 Inlägg

den brölar ej den totalt dör när jag trycker ner gasen fullt vid 3500 Rpm. altså jag lägger i tvåan trycker på fullt går som fan tills den kommer till 3500 Rpm samma på tredje fjärde o femte växel o då har jag ett ladd på ca 1,5.
men halv gasar jag så den ej kommer över ca 1,1 bar så kan jag vara ut bilen till 7000 Rpm och den flyttar på sej ganska bra då med men mycker roligare med 1,5.

IC:n är det ej den är prov tryckt..

nuh017_86
28 februari 2012 · 22 Inlägg

Tommy nej och nej inte Spricka i intercoolen.....

nuh017_86
28 februari 2012 · 22 Inlägg

kan det ha men knacksenson att göra??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang