740 90a svårstartad och går dåligt bluddrar och har sig vad är fel ? [film finns][peng ges för lösning]

arimoron
22 februari 2012 · 199 Inlägg

henkemedpuffen skrev:

arimoron skrev:

henke_92 skrev:
tempgivarn i toppen, dåligtopp/toppapackning eller kamremmen hoppat, de lägger jag pengarna på

Tempgivaren i toppen vart sitter den på toppen och varför skall den bete sig så om den är trasig

Uner insuget den vänstra av dem givarna är det som kan kronglar för dig, den styr sprutet är den kass tror din bil att den är kall/varm och får helt fel bensinmängd

Aha tusen tack skall kolla på detta efter jobbet då smile!

Volvofarfar
22 februari 2012 · 1 312 Inlägg

arimoron skrev:

henkemedpuffen skrev:

arimoron skrev:

Tempgivaren i toppen vart sitter den på toppen och varför skall den bete sig så om den är trasig

Uner insuget den vänstra av dem givarna är det som kan kronglar för dig, den styr sprutet är den kass tror din bil att den är kall/varm och får helt fel bensinmängd

Aha tusen tack skall kolla på detta efter jobbet då smile!

Det är givaren till HÖGER inte vänster. för den är till tempmätarn!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
henkemedpuffen
22 februari 2012 · 249 Inlägg

Volvofarfar skrev:

arimoron skrev:

henkemedpuffen skrev:

Uner insuget den vänstra av dem givarna är det som kan kronglar för dig, den styr sprutet är den kass tror din bil att den är kall/varm och får helt fel bensinmängd

Aha tusen tack skall kolla på detta efter jobbet då smile!

Det är givaren till HÖGER inte vänster. för den är till tempmätarn!

jupp den till höger tänkte fel:P

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
mumifix
22 februari 2012 · 192 Inlägg

har du bytt tänd spolen med? låter som de skulle vara något inom tändningens väg iaf. jag har haft 2-3kugg fel på min volvo men den gick fint ändå nackdelen var väl ha den var segare plus ett jäkla sug ljud från luftburken

Volvo 855 (1994)
henke_92 TBM NINJA
22 februari 2012 · 917 Inlägg

arimoron skrev:

henkemedpuffen skrev:

arimoron skrev:

Tempgivaren i toppen vart sitter den på toppen och varför skall den bete sig så om den är trasig

Uner insuget den vänstra av dem givarna är det som kan kronglar för dig, den styr sprutet är den kass tror din bil att den är kall/varm och får helt fel bensinmängd

Aha tusen tack skall kolla på detta efter jobbet då smile!

mm precis..

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
arimoron
26 februari 2012 · 199 Inlägg

Idag gick liket igång och går fin fint !!
Tack för alla tips som ni har kommit med !

henke_92 skrev:
tempgivarn i toppen, dåligtopp/toppapackning eller kamremmen hoppat, de lägger jag pengarna på

Och efter som du var först pma ditt konto nummer + clearing så skall jag sätta över en summan som tack smile

henke_92 TBM NINJA
26 februari 2012 · 917 Inlägg

arimoron skrev:
Idag gick liket igång och går fin fint !!
Tack för alla tips som ni har kommit med !

henke_92 skrev:
tempgivarn i toppen, dåligtopp/toppapackning eller kamremmen hoppat, de lägger jag pengarna på

Och efter som du var först pma ditt konto nummer + clearing så skall jag sätta över en summan som tack smile

jag tackar så jätte mykt att du uppskattar det så men jag vill inte ha nånna pengar smile glad jag kunde hjälpa dig bara!! smile
MVH

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
arimoron
26 februari 2012 · 199 Inlägg

henke_92 skrev:

arimoron skrev:
Idag gick liket igång och går fin fint !!
Tack för alla tips som ni har kommit med !

henke_92 skrev:
tempgivarn i toppen, dåligtopp/toppapackning eller kamremmen hoppat, de lägger jag pengarna på

Och efter som du var först pma ditt konto nummer + clearing så skall jag sätta över en summan som tack smile

jag tackar så jätte mykt att du uppskattar det så men jag vill inte ha nånna pengar smile glad jag kunde hjälpa dig bara!! smile
MVH

Okok då får man tacka så hemskt mycket för hjälpen !

Volvofarfar
26 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Vad var felet?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
arimoron
26 februari 2012 · 199 Inlägg

Volvofarfar skrev:
Vad var felet?

Bytte temp-givaren så fungerade den bra i 10 min men nu har den börjat strula precis som innan.

henke_92 TBM NINJA
27 februari 2012 · 917 Inlägg

arimoron skrev:

Volvofarfar skrev:
Vad var felet?

Bytte temp-givaren så fungerade den bra i 10 min men nu har den börjat strula precis som innan.

kanske fel spänning eller nått som gör att den steks? det hände med min generator på en Toyota jag ägde..
fick fel strömstyrka å stekte generatorn hela tiden tills jag fixa sladdar å säkringar som nån bonde ändrat

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
arimoron
27 februari 2012 · 199 Inlägg

henke_92 skrev:

arimoron skrev:

Volvofarfar skrev:
Vad var felet?

Bytte temp-givaren så fungerade den bra i 10 min men nu har den börjat strula precis som innan.

kanske fel spänning eller nått som gör att den steks? det hände med min generator på en Toyota jag ägde..
fick fel strömstyrka å stekte generatorn hela tiden tills jag fixa sladdar å säkringar som nån bonde ändrat

Aa jo iof men den felkodar inte nu längre på tempgivaren skall kolla alla säkringar då smile

henkemedpuffen
28 februari 2012 · 249 Inlägg

Smörj upp alla kontakter, temgivararen krongla på min bil tog och tvätta hela motor rummet sen på med wd40 i alla kontakter

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
Volvofarfar
29 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Fick du rätt tempgivare när du köpte en ny? finns 2 olika, du kan ju ha fått fel..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
arimoron
29 februari 2012 · 199 Inlägg

Grabbar idag så tankade jag upp den, gav han en flaska t-röd och smörjde alla kablar och kollade säkringar och vips nu går han jämnt och fint igen !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang