Problem att ladda upp bilder

NiKeMaN Entreprenör
4 mars 2012 · 1 286 Inlägg

Tjena.
Slängde upp min nya bil i Online-mode idag då jag till slut lyckades få upp lite nya bilder.
Men. Ett problem jag har är att när jag valt vilken bild jag vill ladda upp och klickar på "Ladda upp" så "laddar" den i några sekunder och sedan får jag ett felmeddelande att det inte fungerar. Trots detta så är bilden uppladdad när jag  klickar på Refresh och laddar om sidan. "Fel. Upload Failed" står det exakt.

Bytte nyss även profilbild och fick även då ett felmeddelande när jag laddade upp - men bilden byttes ändå ut.

Vad kommer sig detta?

Kör Mac med OSX Lion och Safari 5.1.3 som webbrowser.

Senast redigerat av NiKeMaN (4 mars 2012)

// Niklas Johansson
chrizz Administratör
5 mars 2012 · 11 783 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Tjena.
Slängde upp min nya bil i Online-mode idag då jag till slut lyckades få upp lite nya bilder.
Men. Ett problem jag har är att när jag valt vilken bild jag vill ladda upp och klickar på "Ladda upp" så "laddar" den i några sekunder och sedan får jag ett felmeddelande att det inte fungerar. Trots detta så är bilden uppladdad när jag  klickar på Refresh och laddar om sidan. "Fel. Upload Failed" står det exakt.

Bytte nyss även profilbild och fick även då ett felmeddelande när jag laddade upp - men bilden byttes ändå ut.

Vad kommer sig detta?

Kör Mac med OSX Lion och Safari 5.1.3 som webbrowser.

Kan du maila mig en av de bilderna du upplever problemet med? maila till support@garaget.org så ska jag prova när jag sitter med OSX lite senare idag. Det fungerar utan problem för mig i Windows och Firefox just nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
NiKeMaN Entreprenör
5 mars 2012 · 1 286 Inlägg

Det är ingen speciell bild. Upplevde problem även i höstas när jag laddade upp bilder på min fd Volvo och nu även på denna nya kärra. Trodde det var fler som råkade ut för detta och valde att knipa käft sist och vänta ut en update... Men eftersom att inget hänt på ett halvår så kände jag att det va lika bra att säga till.

// Niklas Johansson
chrizz Administratör
5 mars 2012 · 11 783 Inlägg

Jag har provat med Safari 5.1.2 nu och det fungerar som det ska för mig. Ska uppdatera till 5.1.3 strax och prova igen.

Edit: 5.1.2 verkar vara senaste ju. Säker på att du har 5.1.3 ? smile

Har du några andra tillägg som kanske stör? En adblocker av något slag t.ex.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
NiKeMaN Entreprenör
5 mars 2012 · 1 286 Inlägg

Yess kollar just nu återigen på min "om Safari" och det står Version 5.1.3 (7534.53.10)

Kör inga tillägg alls faktiskt.

Men som sagt det fungerar ju trots allt - bara det att jag får ett felmeddelande. Och är det bara mig det händer så är det väl nått galet här i burken...

// Niklas Johansson
chrizz Administratör
5 mars 2012 · 11 783 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Yess kollar just nu återigen på min "om Safari" och det står Version 5.1.3 (7534.53.10)

Kör inga tillägg alls faktiskt.

Men som sagt det fungerar ju trots allt - bara det att jag får ett felmeddelande. Och är det bara mig det händer så är det väl nått galet här i burken...

Det är ju klart något med javascriptet som 5.1.3 isåfall inte gillar. 5.1.3 verkar följa med OSX 10.7.3 som jag ännu inte installerat. Jag får göra det snart och kika på det här då.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang