Hur koppla kondensator?

big-jepp
5 mars 2012 · 3 187 Inlägg

MostWanted93 skrev:
Tackar för svar..
Och anledningen till att jag ska sätta in kondensatorn är bara för att jag fick ett bra paketpris på högtalare och kondensator och för att den är ganska snygg, har inga problem med strömmen.
Sen varnar denhär kondensatorn också om strömmen sjunker under 9.2 volt, vilket kan vara väldigt bra om man står och spelar med bilen avstängd eller nått

9,2 volt yikes väääääldigt sent ute då..
skulle senast börja varna run1,5-11V

Honda civic "civicen" (1993)
MostWanted93
5 mars 2012 · 143 Inlägg

Tokken skrev:

MostWanted93 skrev:
Tackar för svar..
Och anledningen till att jag ska sätta in kondensatorn är bara för att jag fick ett bra paketpris på högtalare och kondensator och för att den är ganska snygg, har inga problem med strömmen.
Sen varnar denhär kondensatorn också om strömmen sjunker under 9.2 volt, vilket kan vara väldigt bra om man står och spelar med bilen avstängd eller nått

Vid 9.2 Volt har det mesta brunnit upp i alla fall..

Så att om jag står och spelar musik utan att bilen är på och batteriet börjar ta slut börjar sakerna brinna?..

Tokken Team dBakuten
5 mars 2012 · 3 453 Inlägg

MostWanted93 skrev:

Tokken skrev:

MostWanted93 skrev:
Tackar för svar..
Och anledningen till att jag ska sätta in kondensatorn är bara för att jag fick ett bra paketpris på högtalare och kondensator och för att den är ganska snygg, har inga problem med strömmen.
Sen varnar denhär kondensatorn också om strömmen sjunker under 9.2 volt, vilket kan vara väldigt bra om man står och spelar med bilen avstängd eller nått

Vid 9.2 Volt har det mesta brunnit upp i alla fall..

Så att om jag står och spelar musik utan att bilen är på och batteriet börjar ta slut börjar sakerna brinna?..

Vad har du för grejer i bilen samt vad har du för batterier?

Ja jag kan garantera att det finns en stor risk att saker börjar gå sönder om du kliver ner mot 9V.. Då är batteriet
sopslut om du har otur.

Senast redigerat av Tokken (5 mars 2012)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
MostWanted93
5 mars 2012 · 143 Inlägg

Tokken skrev:

MostWanted93 skrev:

Tokken skrev:

Vid 9.2 Volt har det mesta brunnit upp i alla fall..

Så att om jag står och spelar musik utan att bilen är på och batteriet börjar ta slut börjar sakerna brinna?..

Vad har du för grejer i bilen samt vad har du för batterier?

Ja jag kan garantera att det finns en stor risk att saker börjar gå sönder om du kliver ner mot 9V.. Då är batteriet
sopslut om du har otur.

2x 10" mds basar(typ 200w/st), 2x MAC Audio 6x9´or(170w/st), 800w Denver steg som driver både basarna och 6x9´orna,  ett liiiiitet 200w mds steg som driver framsystemet som består av 6.5" MDS högtalare och nå småa GAS diskanter.
Batteriet är ett "vanligt" bilbatteri.

Drönirettab
5 mars 2012 · 21 761 Inlägg

Innan spänningen har sjunkit ner till 9-9,5 V så har slutsteget redan stängt av sig och eventuellt gått sönder om man har lite otur, dessutom har batteriet (utifrån den troliga strömförbrukning som dina saker verkar ha) blivit ordentligt urladdat och tar stryk.

Man kan alltså säga att själva varningsfunktionen inte är praktiskt användbar, men att se spänningsvärdet i displayen är förstås inte så dumt. Då kan man iaf ha litegrann koll på batteriets spänning. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang