Roliga händelser med era bilar, berätta vad ni har varit med om.

Freddeponken
19 mars 2011 · 663 Inlägg

Hej tänkte kolla med er om ni har några solskenshistorier om er och eran bil som ni håller kär? Det kan vara allt från volvon man sladdade runt med som ungdom eller finbilen som man polerat och vunnit utställningar med. Roliga kommentarer och glada minnen! Raggat upp ditt livs flamma eller poliser som givit roliga kommentarer. Bara du som vet så Berätta! Alla är välkomna!

Detta ska vara en trevlig tråd så håll den ren så den får leva. Lägg gärna in en bild på pärlan och sen eran text big_smile

Mvh Fredrik

Senast redigerat av Freddeponken (19 mars 2011)

gamlingen
19 mars 2011 · 5 198 Inlägg

TS kan väl börja...

PlatinumRacing
19 mars 2011 · 597 Inlägg

Hände förra året: Går mot bilen efter en fika i stan och får se ett par nunnor yikes som står och fotar min bil... Tyckte att det var en väldigt rolig syn.


EDIT: GLÖMDE BILDEN: https://www1.garaget.org/archive/82/81266/92595/92595-1848269.jpg



MVH

Senast redigerat av PlatinumRacing (19 mars 2011)

Jonnsard
19 mars 2011 · 458 Inlägg

850n jag hade jag lade jag en enhjulare med ute på e6an 5 på morgonen, varvstopp i säkert 200meter med handbromsen nere, vart helt vitt över hela vägen där och sen drog vi in på en grusväg i skogen och gav verkligen allt vad bilen hade, stannade till för att vända där inne och körde tillbaka hem. Väl hemma satt vi stilla i bilen och lyssnade på några låtar, då frågar min kompis i bilen "John, vad är det som ryker under huven??"
Vi fick upp huven och ser att det brinner i brandfilten i mot torpedplåten. Fick springa och hämta brandsläckare och fick släckt det smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105837/783363_rgdb1v.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/105837/783352_8n9hr1.jpg
Hehe

Senast redigerat av Jonnsard (19 mars 2011)

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Freddeponken
19 mars 2011 · 663 Inlägg

Redan två skratt här, underbart!

-Bazz3r- Team Breehäng
11 mars 2012 · 1 623 Inlägg

Ingen som har nått nytt? tongue Roligt tråd, men kommer tyvärr inte på nått själv hmm

R1 3
└┼┤
2 4
rabski
12 mars 2012 · 7 Inlägg

Detta hände mig när jag var på väg till högskolan för några år sedan.
Jag hade enbart ett par rondeller och ca 200m väg innan jag var framme. När jag kört igenom den sista rondellen ser jag några blå lampor som går igång ett par bilar bakom. Polisbilen kör upp bakom mig men jag sänker farten och kör lite åt sidan i tron om att de ska rycka ut till något och bara behöver komma förbi. De fortsätter dock att ligga bakom mig och börjar nu blinka med helljusen och tuta för fullt.
Jag var nu framme vid parkeringen till skolan och kör in och parkerar med polisen efter som kör upp bakom mig. Vid detta laget började jag bli nervös som fan och funderade på om jag missat något. Kört mot rött, missat en stoppskylt eller något annat allvarligt då be jagade mig frenetiskt.

Jag stiger ur bilen och en av poliserna rushar fram till mig med ett alkotest i näven. Där fick jag stå, mitt på högskolans parkering och blåsa. Kan säga att det är bra rullians på morgonen och ett hundratal såg mig göra ett alkotest kl halv nio på morgonen. Samt alla som säkert satte inne i närliggande byggnad och hade lektion.

Efter testet tackade polisen för sig och de körde iväg. Vad jag kom fram till var att min bil förmodligen passade in på några signalament på en bil de var ute och letade efter.

Jag var lite skärrad resten av dagen.

Senast redigerat av rabski (12 mars 2012)

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
12 mars 2012 · 919 Inlägg

Låg på en öde raksträcka inne på ett avspärrat område som vi får börna/sladda på nu i vintras. Kom på en isfläck i 70-80 (+ hjulspinn i 120/130) snurrade 4-5 varv och ner i diket där jag blev ståendes..


har aldrig varit så jävla rädd och full av adrenalin som då big_smile

Sen att bilen förlorade en navkapsel som enda förlust/defekt gjorde saken inte sämre big_smile

Senast redigerat av Dixieman (12 mars 2012)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Kanelbullen
12 mars 2012 · 1 722 Inlägg

Bilkurragömma smile  lol jä-la roligt big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
12 mars 2012 · 919 Inlägg

Kanelbullen skrev:
Bilkurragömma smile  lol jä-la roligt big_smile

värt som fan big_smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
careau
12 mars 2012 · 1 624 Inlägg

Kanelbullen skrev:
Bilkurragömma smile  lol jä-la roligt big_smile

HAHAHHAHA! Det måste man fan testa.

Kanelbullen
12 mars 2012 · 1 722 Inlägg

careau skrev:

Kanelbullen skrev:
Bilkurragömma smile  lol jä-la roligt big_smile

HAHAHHAHA! Det måste man fan testa.

Hehe det är roligt smile men lite tråkigt att sitta o vänta att de hittar en smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang