Vibrationer inbromsning Honda accord 2.2 -90

opeldrifter
7 mars 2012 · 1 253 Inlägg

Ja jag hoppas lite på att det bara är en packning smile  Ja jag börjar tröttna på att ha dåligt ekonomiskt. Har levt på 13.000 kr varje månad i 7 år nu innan allt är betalt...

Tro mig så fort jag har lite cash över kommer jag upp med sambon o sonen wink så får vi meka lite smile

Lev livet nu innan det är för sent
Bejholt
8 mars 2012 · 96 Inlägg

Du / Ni är välkommna. smile

Har själv levt på 7300kr i månaden i 4 år innan allt är betalt, vet hur det känns att vara black. Men men, hoppas man ses snart.

opeldrifter
15 mars 2012 · 1 253 Inlägg

Jahopp då har man idag köpt nya svindyra skivor och belägg och likt förbannat skakar det vid inbromsning, dock inte lika mycket men finns där och känns som mest vid 70-90 km/h när man bromsar. Betydligt bättre blev det ju men inte perfekt om man säger hmm

Lev livet nu innan det är för sent
Bejholt
16 mars 2012 · 96 Inlägg

fram och bak?

opeldrifter
16 mars 2012 · 1 253 Inlägg

Nä fram eftersom det är i ratten det skakar och framhjulen smile

Senast redigerat av opeldrifter (16 mars 2012)

Lev livet nu innan det är för sent
Bejholt
17 mars 2012 · 96 Inlägg

aha, inget i karossen då?

Bejholt
17 mars 2012 · 96 Inlägg

kan hålla med hangman där. Har du ingen bild på ett hjulhus när däcket inte är monterat så man ser ungefär hur det ser ut? Rent allmänt. Verkar som om det är mycket som felar på den där bilen. Kanske skulle det vara dags för en renovering av hela framvagnen och sen byta klossar och skivor bak med så allt är sjyst smile

opeldrifter
17 mars 2012 · 1 253 Inlägg

Lustiga är ju att det skakade inte ett skit innan vi bytte hjullagrena och skivorna hmm och eftersom när man tar loss navet så följer yttre lagerbanan med från hjullagret då det är inpressat så hårt så för att byta hjullager måste msn lägga ett snitt på gamla lagerbanan som sitter kvar på navet och då är det risk att man får ett hack i navet med då det inte finns mycket plats att komma åt med kapen så jag tror felet ligger i att navet är lite skadat så det inte är helt rakt och gör då att det vibrerar vid inbromsning....

På det amerikanska forumet www.ericthecarguy.com
Säger de att får jag någon som kan svarva skivorna när de sitter på bilen så kommer skivan och navet bli perfekt balanserat smile men att hitta någon som inte tar multum att göra det har jag inte lyckats med dessvärre sad

Mycket bättre blev det iaf säger brorsan så får väl leva med det lilla som är...

Så mycket fel har det inte varit på bilen med tanke på att han fick bilen gratis smile

Lev livet nu innan det är för sent
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang