Köpråd: Kombi BMW 5-serie eller Mercedes E-klass årsmodell 04-06.

Cantona
8 september 2011 · 7 Inlägg

PhiCas skrev:

Cantona skrev:

PhiCas skrev:
jag kan rekommendera en 211a! och att dom rostar vet jag inte riktigt om jag kan tro på, har aldrig sett en rostig 211a, och köp en med facelift, många förbättringar enligt mig! fast då kanske dom går över budget?

föredrog Bmw tills det att man tog körkort och insåg att Mercedes är en så mycket bättre bil!

Mvh

F¤n det rullar på med inlägg i denna tråd, stort tack alla det betyder mycket för mig.

Är det faceliften från 06 du menar här? I sådana fall så spräcker dom 150k iaf på dom jag kikat på. 211a'n är väl dom jag kollat på mest och jag gillar dom verkligen, speciellt med den sportigare karossen(namn?) skall testköra ett par iaf innan jag bestämmer mig.

kollade lite på blocket och dom som gått hyfsat lite kostar mer än 150, men jag skulle själv skulle valt en med facelift och lite mer mil på mätaren än en äldre som gått lite!

och sportigare karossen är det denna du menar då?
http://www.blocket.se/kristianstad/Merc … 11&w=3

Mvh

Yes det är den karossen jag menar, riktigt fräscha.

Ja du jag vet inte, nyare med mer mil eller lite äldre med färre mil, tror det skulle hänga mest på service/ägar-historiken för mig, skall fortsätta kika. Hittade en E200 -07 häromdagen för 155k/ca12000mil men den försvann efter ett dygn tror jag.

Denna 523 dök upp idag, f¤n det känns som när man var en knodd i leksaksbutiken!
http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_523 … 11&w=3

Cantona
8 september 2011 · 7 Inlägg

Hilden skrev:
Jag hade en -05 530dT som jag köpte vid 9k mil o sålde vid 17k. bytte ett hjullager under den tiden utöver normal service så det var bra driftskostnader. inte hade jag några tecken på rost heller så det var en av dom bästa bilarna jag ägt hittills

Det är sådant man vill höra, låter kanon och man kan bara hoppas att jag har lika flax som dig vid köpet.

Rquired Allmänt envis
8 september 2011 · 12 512 Inlägg

Hade själv funderat på E200, i en C-klass, CLK eller liknande kan kompressorfyran tvärt om passa riktigt bra men om gnällandet från en kompressor, en fyras lite ojämna gångkultur och (På grund av E-klass tyngd) moderata prestanda passar i en prominent glidare som E-klass tål att funderas på tycker jag. En sådan bör ha en sexa och uppåt, eller en diesel för förbrukningens skull om du ändå inte skall "ha en motor" i den. smile

Senast redigerat av Rquired (8 september 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Cantona
9 september 2011 · 7 Inlägg

Nu vet jag att detta är som att svära i kyrkan...

Men.. jag snubblade över en Cadillac Srx idag och jag måste säga att den verkade bra mycket fräschare än andra jänkare jag stött på, någon som vet något konkret om dessa? Skitbil som är alldeles för dyr i reservdelar och service fick jag höra från en bekant men vad tycker panelen?

d.fagersten
19 mars 2012 · 150 Inlägg

Lånar lite för att fråga om W211..

Facelift på årsmodell -07 och nyare, vad skiljer mot de tidigare mer än det lilla i fronten?

Letar själv efter en W211 Sport Edition

Något speciellt att tänka på vid köp?

Kör lite av varje ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang