Få bort "glykolimma" på rutorna?

A_Karlsson
25 februari 2012 · 537 Inlägg

Hej, nu är det som så att jag har fått byta värmepaket på min 9000. Det jobbiga är ju dock att jag fortfarande får "glykolimma" på rutorna, hur ska jag göra för att bli av med det? När jag bytte värmepaketet så gjorde jag rent riktigt noga där det sitter så det inte var nån glykol kvar alls. Ska man försöka att vädra ur bilen några timmar kanske, eller försvinner det av sig självt efter ett tag?

Tack på förhand smile

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
kardanknuten
25 februari 2012 · 32 Inlägg

Prova låta den stå med öppa dörrar och fullt ös på fläkten och se om man kan blåsa ut skiten smile

Nissan King Cab 4x4 Diesel "King Kong" (1989)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
25 februari 2012 · 1 201 Inlägg

förmodligen är något fortfarande blött någonstans!

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
A_Karlsson
26 februari 2012 · 537 Inlägg

tack för info, men det behövs inte längre, bilen är krockad...

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
kardanknuten
26 februari 2012 · 32 Inlägg

På grund utav glykolimma? smile

Nissan King Cab 4x4 Diesel "King Kong" (1989)
A_Karlsson
26 februari 2012 · 537 Inlägg

kardanknuten skrev:
På grund utav glykolimma? smile

nej, pga rullgrus i en kurva hmm

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
DragonII
24 mars 2012 · 115 Inlägg

Hej! Jag har ungefär samma problem med min bil, dock är det bara imma på halva rutan (enbart förarsidan), trots
mina försök att skruva upp värmen till max, eller kallt, rutan immar lite oavsett vilket, men låter jag bilen stå med kupevärmare utomhus eller i garaget så immar det inte igen på rutan de 5 km. Funderade på att det kan vara värmepaket eller nån slang som har spruckit lite o börjat läcka just där sidan?

Notera att det är bara förarsidan där rutan immar igen (halva vindrutan) samt fönstret på samma sida. Den på passagerarsidan är det inga problem.
En sak till jag märkt är att även bakrutan immar igen också och måste då slå på elvärmare på bakrutan för att få bort imman. Resten av de rutorna är inga problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang