Blivit arbetslös vad ska man göra nu?

fegge_89
20 mars 2012 · 1 302 Inlägg

Hej!

Som topicen lyder så blev jag arbetslös idag och det känns ju inte det bästa.
Arbetade som ansvarig fältförsäljare emot företags kunder.

Nu undrar jag vad man ska hitta på för att tjäna pengar och vad man kan göra på dagarna vill ju inte gå hemma bara och deppa ihop.

Så min fråga till er på garaget har ni några tips?

dcay Licenssvetsare
20 mars 2012 · 927 Inlägg

Skaffa ett nytt jobb är väll det bästa tips jag kan ge dig om du vill tjäna pengar och ha nått att göra.

Rapide
21 mars 2012 · 188 Inlägg

Hade jag varit du, så hade jag sökt mig ett nytt bra sälj jobb, ett seriöst sådant, kanske via telefon istället då man når fler kunder vilket ger mer lön i slutändan, lycka till!

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
sverkera
21 mars 2012 · 564 Inlägg

Vill man jobba med telefonförsäljning? Det ringer så vansinnigt mycket skojare att jag köper absolut ingenting alls från någon som ringer upp.

Hamilton
21 mars 2012 · 8 865 Inlägg

fegge_89 skrev:
Hej!

Som topicen lyder så blev jag arbetslös idag och det känns ju inte det bästa.
Arbetade som ansvarig fältförsäljare emot företags kunder.

Nu undrar jag vad man ska hitta på för att tjäna pengar och vad man kan göra på dagarna vill ju inte gå hemma bara och deppa ihop.

Så min fråga till er på garaget har ni några tips?

Söka nytt jobb är det enda alternativet, förstår inte ens varför du startar en tråd då svaret är så självklart.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
IceEyes Varningar: För många..
21 mars 2012 · 2 552 Inlägg

Trivs du med försäljningsyrket och har god dokumenterad erfarenhet i branschen bör du inte ha några nämnvärda bekymmer att hitta nytt arbete inom den sektorn.

Annars kanske det kan vara läge att börja studera? Anmälan till höstterminen är öppen just nu och i ett par veckor framöver.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
valiantronny
23 mars 2012 · 12 Inlägg

är du försäljare är du ju på rätt spår då det handlar lite om att sälja sig själv då man söker jobb. ge inte upp!

Sir_x
23 mars 2012 · 945 Inlägg

fegge_89 skrev:
Hej!

Som topicen lyder så blev jag arbetslös idag och det känns ju inte det bästa.
Arbetade som ansvarig fältförsäljare emot företags kunder.

Nu undrar jag vad man ska hitta på för att tjäna pengar och vad man kan göra på dagarna vill ju inte gå hemma bara och deppa ihop.

Så min fråga till er på garaget har ni några tips?

Precis som andra säger så bör du inte ha några problem att hitta ett nytt säljjobb. Och har du varit fältsäljare tvivlar jag på att du vill sätta dig och arbeta som telefonsäljare.
Fortsätt med B2B sälj. B2C är skittråkigt.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Tynnerstroem
23 mars 2012 · 345 Inlägg

Du har ju säljerfarenhet, börja sälja bilar! smile

Marcus_89 Biltokig elektriker
23 mars 2012 · 3 352 Inlägg

Bara sök massa jobb smile Det löser sig smile

KBAragger
24 mars 2012 · 961 Inlägg

kanske sälja lite onödiga grejer och börja köpa in och renovera saker som du sedan säljer big_smile

eller jag vet, du kan ju börja sälja GT och dela ut reklam lol

Senast redigerat av KBAragger (24 mars 2012)

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
fegge_89
25 mars 2012 · 1 302 Inlägg

Tynnerstroem skrev:
Du har ju säljerfarenhet, börja sälja bilar! smile

Där har vi ett jobb jag gått och grunnat på,
hur söker jag dessa jobb, ska man ringa runt eller besöka personligen olika firmor samt lämna cv?
Duger den kunskap jag har, jag snittade cirka 80,000 - 90,000:- per månad då jag arbetade dock låg min budget på 100,000 därav fick jag kicken.

fegge_89
25 mars 2012 · 1 302 Inlägg

KBAragger skrev:
kanske sälja lite onödiga grejer och börja köpa in och renovera saker som du sedan säljer big_smile

eller jag vet, du kan ju börja sälja GT och dela ut reklam lol

Vist sedan kan jag ju sälja dig medans jag ändå håller på men det blir nog svår sålt

_Norrland_ Bilvårdstekniker
25 mars 2012 · 766 Inlägg

fegge_89 skrev:

Tynnerstroem skrev:
Du har ju säljerfarenhet, börja sälja bilar! smile

Där har vi ett jobb jag gått och grunnat på,
hur söker jag dessa jobb, ska man ringa runt eller besöka personligen olika firmor samt lämna cv?
Duger den kunskap jag har, jag snittade cirka 80,000 - 90,000:- per månad då jag arbetade dock låg min budget på 100,000 därav fick jag kicken.

Tror att det absolut bästa är att åka ut personligen till firmorna för att lämna cv och presentera dig, ger ett mycket seriösare intryck samtidigt som dom får en större chans att se vem du är.
Hurvida din kunskap räcker eller inte är nog svårt att säga efter några siffror, det dom nog är mest intresserad av är hur du är som person och dina tidigare referenser.

Annars får du väll starta eget?

Lycka till.

/Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
KBAragger
25 mars 2012 · 961 Inlägg

fegge_89 skrev:

KBAragger skrev:
kanske sälja lite onödiga grejer och börja köpa in och renovera saker som du sedan säljer big_smile

eller jag vet, du kan ju börja sälja GT och dela ut reklam lol

Vist sedan kan jag ju sälja dig medans jag ändå håller på men det blir nog svår sålt

lite trött på alla förslag på att sälja eller?? tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
fegge_89
25 mars 2012 · 1 302 Inlägg

_Norrland_ skrev:

fegge_89 skrev:

Tynnerstroem skrev:
Du har ju säljerfarenhet, börja sälja bilar! smile

Där har vi ett jobb jag gått och grunnat på,
hur söker jag dessa jobb, ska man ringa runt eller besöka personligen olika firmor samt lämna cv?
Duger den kunskap jag har, jag snittade cirka 80,000 - 90,000:- per månad då jag arbetade dock låg min budget på 100,000 därav fick jag kicken.

Tror att det absolut bästa är att åka ut personligen till firmorna för att lämna cv och presentera dig, ger ett mycket seriösare intryck samtidigt som dom får en större chans att se vem du är.
Hurvida din kunskap räcker eller inte är nog svårt att säga efter några siffror, det dom nog är mest intresserad av är hur du är som person och dina tidigare referenser.

Annars får du väll starta eget?

Lycka till.

/Chrille

Tack för ett bra svar får knåpa ihop ett bra cv samt åka runt annars får man väll starta eget som sagt inom försäljning.

Några idéer på vad man kan sälja? smile

_Norrland_ Bilvårdstekniker
25 mars 2012 · 766 Inlägg

Sälj samma saker du sålde när du var anställd?`
Förutsatt att det inte var stridsflygplan eller liknande. haha

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
KBAragger
25 mars 2012 · 961 Inlägg

fegge_89 skrev:

_Norrland_ skrev:

fegge_89 skrev:
Där har vi ett jobb jag gått och grunnat på,
hur söker jag dessa jobb, ska man ringa runt eller besöka personligen olika firmor samt lämna cv?
Duger den kunskap jag har, jag snittade cirka 80,000 - 90,000:- per månad då jag arbetade dock låg min budget på 100,000 därav fick jag kicken.

Tror att det absolut bästa är att åka ut personligen till firmorna för att lämna cv och presentera dig, ger ett mycket seriösare intryck samtidigt som dom får en större chans att se vem du är.
Hurvida din kunskap räcker eller inte är nog svårt att säga efter några siffror, det dom nog är mest intresserad av är hur du är som person och dina tidigare referenser.

Annars får du väll starta eget?

Lycka till.

/Chrille

Tack för ett bra svar får knåpa ihop ett bra cv samt åka runt annars får man väll starta eget som sagt inom försäljning.

Några idéer på vad man kan sälja? smile

du kan ju starta ett företag som köper och säljer allt med en motor i eller som har med motorer att göra, typ köpa in delar till olika fordon eller hela bilar/motorcyklar/moped/traktorer som du sedan säljer smile

Senast redigerat av KBAragger (25 mars 2012)

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
JFfoto
26 mars 2012 ·

Skaffa först vilket jobb som helst, sök även hela tiden efter det jobbet du vill ha.

Marticus Meldem
26 mars 2012 · 917 Inlägg

Klipp dig och skaffa ett jobb.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang