Mazda 626 2.0 16v -89 misständer när den blivit varm

ValP2k
28 september 2011 · 1 122 Inlägg

Hejsan var ute för ett tag sen å körde och bilen var fullt varm å gick helt normalt. Stängde av bilen och slog igång den igen efter ca 3-5min då gick den SKIT direkt missade hur mycket som helst men körde hem den iaf. D konstiga är att d blivit bättre. Men hur som helst går den bra så länge den är kall ca 5-10min? Sen börjar misständningarna igen. Det är mest vid låga varv 800-2000 den missar så. Nuddar man pedelen och kör verkar d funka och efter 3 tusen varv kommer den till liv ibland oftast går den som den ska då. Har tagit lös stiften å d ser jämnt å fint ut. Har kollat kablar ser helt ok ut. Vet inte riktigt vars ja ska börja leta alla tips uppskattas

gasa nu foer faen!
PlumCrazy
28 september 2011 · 881 Inlägg

Har du kollat fördelarlocket och rotorn?

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
ValP2k
28 september 2011 · 1 122 Inlägg

Jo ser bra ut. Har kopplat ur ecu givarn idag och utan misständningar heeeeeeeeelea dagen smile Ska låta d vara så ett tag till bara för att vara säker. För d har hänt perioder/dagar den gått bra konstigt nog

gasa nu foer faen!
ShyGuy RM-operatör
23 mars 2012 · 667 Inlägg

Fått någon lösning på problemet? Jag har något liknande med min nämligen.

ValP2k
2 april 2012 · 1 122 Inlägg

inte varit inloggad på ett tag jo. D var så enkelt som att en av tändkablarna var dålig (roligt när man mätte och det verkade helt) finns på feltema liknande för 400

Senast redigerat av ValP2k (2 april 2012)

gasa nu foer faen!
ShyGuy RM-operatör
3 april 2012 · 667 Inlägg

Har bytt en gång, men jag får försöka igen. Tack för att du tog dig tid att svara!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang