vill lägga igen handtag lite hjälp??

gabbe
19 februari 2007 · 41 Inlägg

tja har en saab 900-94 som ja vill lägga igen handtagen på var hittar man el öppning eller nått så man kan öppna bilen  e tacksam för tips min bil finns med på garaget sök på gabbe det e en vit saab

sir_daniel www.kudoz.se
19 februari 2007 · 3 802 Inlägg

har funnits billig el öppning på danmobility, hoppas att du tänker svetsa igen hålen efter handtagen o inte spackla...

MilleN
19 februari 2007 · 9 108 Inlägg

sök på shaved door kits eller nåt sånt på google, finns en del. Riktigt snyggt är det också smile

gabbe
19 februari 2007 · 41 Inlägg

självklart tänker ja svetsa igen hålen men vet inte om man vågar lita på danmobillity jobbigt om dom lägger av

offe_6
20 februari 2007 · 4 Inlägg

Nån som kna länka till dom på danmobility?
Hittar dom inte på deras sida..

LillNaisarn
21 februari 2007 ·

POP THE HOOD säljer Auto Löc Shave door kit´s, annars går du bara och tar hem från staterna. då har du kvallite som du inte behöver vara orolig för att det ska lägga av smile

Murvald Knegare
21 februari 2007 · 718 Inlägg

Någon som kan förklara hur sånt här fungerar? Måste man ha någon dosa? Hur öppnar man passagerar dörren? När jag låst upp därren hur får jag 'ut' den?

William 2009-02-20
evilaudio
21 februari 2007 · 16 195 Inlägg

om ja inte har fel så finns de "door poppers kit" på dalhems..  allt man behöver för att lägga igen handtagen

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
gabbe
22 februari 2007 · 41 Inlägg

ja kollade på dalhems ja hittade inget

Hurricane DRIVER @ HWR.se
22 februari 2007 · 621 Inlägg

Murvald skrev:
Någon som kan förklara hur sånt här fungerar? Måste man ha någon dosa? Hur öppnar man passagerar dörren? När jag låst upp därren hur får jag 'ut' den?

går på fjärrontroll, såg ett sånt kit i en HotRod tidning från USA.
sen fanns det på det Kittet ett nödöppningssystem med virar som
man monterade inne i hjulhusen. . .

ska kolla om ja hittar annonsen imorron
så skickar jag något namn eller webadress!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
mellowd Drop Shop
22 februari 2007 · 926 Inlägg

shaved door kit under kaross -> doors på dalhems.se

Senast redigerat av mellowd (22 februari 2007)

Unander Evighetsprojektist
22 februari 2007 · 216 Inlägg

Har själv funderat på att lägga igen dörrhandtagen.
Har kollat på Auto Löc och dom är ju helt klart de bästa.
Dom fungerar så att du har en Solenoid som drar i öppningsmekanismen till dörren.
den aktiverar du via en fjärrkontroll.
När öppningsmekanismen är öppen så är det en Fjäder som trycker ut dörren så den öppnas lite så man får tag i något.

Problemet jag kan tänka mig är ju först om man får slut på batteri i dosan och inte får upp dörren.
Detta löses dock enkelt med en "dold" knapp eller vajer som man får dra i. (hjulhus, under kjolar eller vart som hellst.)

Det andra lite större problemet jag kan tänka mig är vintertid!
Här där jag bor (västernorrland) så händer det ju ibland att temeprturen går upp och ner väldigt mycket så ena dagen smälter snön för att dan efter frysa.
Detta gör ju att hela bilen blir igenfrusen. Tillräckligt för att fjädern inte ska orka trycka ut dörren.

Vad ska man då ta tag i för att dra upp dörren? Vill ju inte trycka in en skruvmejsel och bända precis tongue

Så Shaved door är nog att föredra på en sommarbil enligt mig smile

Länk till Auto Löc:
http://www.thehoffmangroup.com/Autoloc/ … VPRO.lasso

Senast redigerat av Unander (22 februari 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang