Bränslepump seat leon -00, behöver den bytas?

Virre-vr6
9 april 2012 · 30 Inlägg

Är det ett vanlig fel att bensinpumpen går sönder vid ca 15.000 mil på en seat leon -00?

Min bil dog häromdagen så jag slog på tanken och då hoppade den igång igen, nu är jag rädd att de ska hända igen och jag inte får igång den så bestämde mig för att byta denna, är det svårt, samt vart kan jag få tag på en ny? eller ska man köpa en via skrot?

Mvh

BMW z3 "One of a kind" (1996)
Nybergrobin
9 april 2012 · 2 385 Inlägg

Elektronik köper man nytt smile Oftast brukar det vara kablaget som går sönder och inte själva pumpen så du ska nog kolla på det först

Virre-vr6
9 april 2012 · 30 Inlägg

Så du menar att de kan så enkelt vara kontakterna det är fel på i själva pumpen bara?, märkte även en gång när jag var ute och åkte och skulle gasa ut på motorvägen att bilen dog, släppte gasen och tryckte till igen. Då gick bilen som vanligt.

BMW z3 "One of a kind" (1996)
Nybergrobin
9 april 2012 · 2 385 Inlägg

Virre-vr6 skrev:
Så du menar att de kan så enkelt vara kontakterna det är fel på i själva pumpen bara?, märkte även en gång när jag var ute och åkte och skulle gasa ut på motorvägen att bilen dog, släppte gasen och tryckte till igen. Då gick bilen som vanligt.

Yes, det kan mycket väl bara kontakten till pumpen som är taskig. Det är bara att ta upp skiten och kolla smile Köpte nämnligen en ny pump till audin (2200kr) och det visade sig att det var kablarna men tyvärr får man inte lämna tillbaka elektronik även fast kartongen var obruten........

Virre-vr6
9 april 2012 · 30 Inlägg

Ska gå och undersöka direkt kablaget, menar du kablarna som kommer direkt in, eller kablarna som sitter från plasthöljet till pumpen?

ja de är sant de är förjävligt, vad var de till för audi pumpen var? smile

BMW z3 "One of a kind" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang