I stort behov av hjälp med amazonen

Performence
22 november 2005 · 18 Inlägg

Ska ta bort gammal rollad färg från min pärla en volvo amazon som ska bli plåt ren före lackeringen..Men vet inte riktigt hur ja ska göra har provat vinkelslipen med trissa på men det blir ju så förbanat ojämt o damigt av det..O sand papper är ju inte ens att tänka på,,Har funderat på blästring men vet inte hur det tär på plåten...Tacksam för svar!!

Mr Performence
Lindström Envis optimist
22 november 2005 · 454 Inlägg

Har hört att om man penslar hela lacken med bromsvätska och sen lämnar det i ett par dygn så kan du bara tvätta av färgen sen. Dock så är det bara vad jag hört men det låter ju inte helt orimligt med tanke på hur frätande det är.

Men prova inget utan att veta säkert. Du kan ju alltid prova på en annan plåt eller ett litet område.... Berätta gärna hur du löser det så man får veta.

Performence
22 november 2005 · 18 Inlägg

Tackar ska pröva det på en liten plåt bit o se resultatet..
Annars blir det blästring....Mer info kommer

Mr Performence
IceDog Serviceingenjör
22 november 2005 · 65 Inlägg

Färgborttagningmedel.....

****Klipp från ett Annat forum på nätet***

Detta medel har fått ALLT att släppa hittintills. Kladda på, låt stå i 24 timmar, spola av med varmt vatten. Helt otroligt. Vissa riktigt svåra färger kan behöva två eller tre strykningar efter varandra för att få det att släppa, men släpper gör det till slut!

Kolla på http://www.seatosky.se/

Medlet finns både som gel och i flytande form (om man vill ha ett bad att sänka prylarna i). Flytande form något billigare. Flytande form rekommenderas EJ till aluminium dock.

Medlet heter spc-203, finns även utan väteperoxid om man är rädd om materialet under (t.ex alu, magnesium osv, 203 kan ge lite oxid), det heter SPC-201

1 litersdunk: 142:-
5 litersdunk: 575:- [115:-/liter]
20 literdunk: 1700:- [85:-/liter]


Tar bort det mesta!

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3
Lotus Super7 S3 Replika "Se7en" (1997)
joppe-z28
22 november 2005 · 39 Inlägg

Annars kan jag tipsa om värme pistol går fort och är billigt ,värm inte för mycket bara så plåten slår sig .
Mvh John.

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
22 november 2005 · 1 660 Inlägg

Ganska mycket jobb o jobbigt för maskin, kanske passar sig bättre för mindre ytor. Men en skrubbtrissa funkar ganska bra, någon typ av "poröst hårdgummi" eller vad d kan vara. http://www.biltema.se/products/product. … emId=81196

Performence
23 november 2005 · 18 Inlägg

Tackar grabbar många bra tips..
Men nu kommer ett litet nytt "problem" det blir en hel blästring på karossen men funderar på en pris ide om det är någon som har dom uppgifterna så vore ja tacksam för svar,,

Mr Performence
Anton A
21 december 2005 · 10 Inlägg

biltema har billiga 25kg säckar med aluminiumsilikat det är skonsammare för plåten. Vet ej vad dom kostar men det är ganska billigt har jag för mej.

henke_vw
23 februari 2007 · 4 Inlägg

ståltrissa på vinkelslipen funkar prima

henke_vw
23 februari 2007 · 4 Inlägg

anvend ståltrissa som du setter fast på vinkelslipen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang