Min nya beställda bil har kommit. Men det blev fel och kom utan xenonljus....Kan mercedes fixa detta utan ombeställning?

more_power Biltokig
6 april 2012 · 161 Inlägg

som du ser på bilderna jag la upp ovan har jag ju inte fått xenon eller hur smile?
så ngt är ju sjukt fel i sådana fall.. har också hört att xenon skall vara standard på dessa...

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
Weckis
6 april 2012 · 95 Inlägg

Ser ju lite mysko ut.. Men projektorlins ser jag iaf. Men du ska inte vara orolig, dom löser det åt dig om det skulle vara några fel.
Hör av dig på Tisdag så ska du se att vi alla kommer att vara glada och nöjda.

Trevlig Påsk Pierre

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
more_power Biltokig
6 april 2012 · 161 Inlägg

tack så mycket weckis
jag min bror och två tjejvänner har nyss lagat 60 kanelbullar som om ngn är sugen så kom
finns kanelbullar, kanelbullar med jordgubssylt i, kanelbullar med pressad apelsin i och vanlijbullar.
till det blir det nya mission impossible

tack för alla svara alla. har hjälpt sjukt mycket smile

hör av mig på tisdag om allt smile

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
more_power Biltokig
6 april 2012 · 161 Inlägg

oavsett på bildenrna är det fel ljus än dom jag ska ha
dom som var bestämt jag skulle ha har svarta insatser och som du ser har bilen som vi fått kromad insats och det ser inte klokt ut. ser ut som en gammal version av bilen haha

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
Cupra_
6 april 2012 ·

Det jag tror folk fiskar efter är att du borde ha fått ett papper som du skrev under när du la beställningen. Där ska en specifikation på utrustningen finnas med. Är inte xenon ikryssat så är det inte. Däremot kan jag hålla med om att jag också trodde xenon var standard. Tyvärr gäller det att läsa det finstilta flera ggr om, har själv varit i en liknande situation för ett par år sen.  Om du är god vän med säljaren så löser det sig säkert. Det värsta som kan hända är väl att säljaren skyller på att du inte valde till det.

Som svar på din fråga så säger jag som alla andra:
Ja, det går att eftermontera men delarna och jobbet kommer kosta väldigt mycket. Därav att en del säger att Mercedes kanske hellre beställer nya bilar och säljer "era" bilar till någon annan.

Har du extrem otur kan ju säkert säljarens chef mena att ni får stå ert kast som inte valde till det, men personligen tror jag att de är så pass måna om sina kunder att de löser det.

I mitt fall blev en utebliven taklucka till 50k rabatt, gratis vinterhjul och 10000 att handla tillbehör för.

more_power Biltokig
6 april 2012 · 161 Inlägg

förstår hur du menar helt klart.

som du säger är säljaren en god vän och därför vet jag att det kommer lösa sig då han själv trodde vi skulle få xenon då vi snackat om detta under beställningen och mer än så kan jag inte veta liksom.
så det kommer lösa sig

och sen har jag liksom inte kvitterat ut bilen ännu alltså inte köpt den HELT ännu så där kan jag vara helt lugn. vill jag inte hämta ut den för att den inte är som jag trott behöver jag inte det ju....den ska ju vara så som jag vill ha den och fått utlovat...

men det löser sig smile

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
Cupra_
6 april 2012 ·

Jag vet att jag hade lite den inställningen när min blev fel. Tyvärr stod det då i det finstilta att om man inte hämtar ut beställd bil oavsett anledning så var man ändå tvungen att betala 20% av bilens pris. Men som sagt så blev jag kompenserad så jag tog den i vilket fall. Äh, alltid löser det sig på nåt vis..

more_power Biltokig
6 april 2012 · 161 Inlägg

ja jag hade lagt in min advokat då det kan jag lova
det är ngt dom får berätta men som sagt. så långt behöver vi inte gå det är jag helt säker på...
han har lovat att dom löser detta och då kommer dom lösa det det är jag helt övertygad om smile

jag har blivit lovad att få bilen exakt som han visade mig att bilen kommer se ut. då ska jag få bilen så punkt slut. resten är bara babbell smile

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
Nico-the-kid
14 april 2012 · 509 Inlägg

Hur gick det?

more_power Biltokig
14 april 2012 · 161 Inlägg

oj förlåt att jag inte skrivit smile

allting är löst....tror jag får bilen nästa vecka kommer uoo direkt på min profil då smile

fanns klausuler som löste allt men innan vi behövde gå in med det så blev allting löst direkt när vi kom dit utan strul smile

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
Alex-s Bakhjulskrafs
14 april 2012 · 1 479 Inlägg

more_power skrev:
oj förlåt att jag inte skrivit smile

allting är löst....tror jag får bilen nästa vecka kommer uoo direkt på min profil då smile

fanns klausuler som löste allt men innan vi behövde gå in med det så blev allting löst direkt när vi kom dit utan strul smile

hur löste ni det? bytte dom allt på den befintliga bilen?

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
more_power Biltokig
15 april 2012 · 161 Inlägg

dom fixar allt ja smile

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang