Volvo 240 centrallås

sundbom93
19 april 2012 · 22 Inlägg

Hallå!
Upptäckte just att höger bakdörr låser/låser upp då jag vrider nyckeln i förardörren. Vet att det finns som tillval från 1980, så var sitter vakuum pumpen? Detta var ju skitgrymt, måste hitta den och fixa bara!

Senast redigerat av sundbom93 (19 april 2012)

Audi A4 AVANT 2,5 TDI Q "S-line" (2004)
beckstroem
19 april 2012 · 871 Inlägg

sundbom93 skrev:
Hallå!
Upptäckte just att höger bakdörr låser/låser upp då jag vrider nyckeln i förardörren. Vet att det finns som tillval från 1980, så var sitter vakuum pumpen? Detta var ju skitgrymt, måste hitta den och fixa bara!

Är elektriskt på volvo ? sitter en motor i varje dörr utom förardörren, där sitter det en "brytare" som styr de andra dörrarna (upplåsning/låsning)

sundbom93
19 april 2012 · 22 Inlägg

Förklarar varför jag inte hittade någon pump. Aldrig sett ett centrallås på äldre volvo förut. Alright, tack så mycket!

Audi A4 AVANT 2,5 TDI Q "S-line" (2004)
beckstroem
19 april 2012 · 871 Inlägg

sundbom93 skrev:
Förklarar varför jag inte hittade någon pump. Aldrig sett ett centrallås på äldre volvo förut. Alright, tack så mycket!

Aa nu är jag inte helt säker! Jag vet inte mycket om äldre volvos men antar att det är elektriskt som på alla andra volvos.. Bara tyskarna som har vakuum har jag för mej ? smile

Danne_1977
19 april 2012 · 3 292 Inlägg

Inget vaccum på Volvo.. huvudenheten sitter i förardörren på 240 har jag för mig.. sen en kabelstam till alla andra dörrar, så har du nån dörr som inte funkar kan du ju testa att kolla kontaktdonet på motorn alt byta motor och i sista hand slita ut div inredning och kolla om det är nåt brott på nån kabel.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang