940 turbo tappar bränsletryck när den får stå

Zzoink
19 mars 2012 · 1 229 Inlägg

tjena! har lite problem med bilen, när man stänger av den och den får stå så verkar det som den tappar bränsletrycket för när man sen ska starta får man stå på startmotorn en stund innan den går igång och det är lite jobbigt eftersom han då drar ur batteriet rätt bra.. vad kan det vara som är fel? kan det vara pumpen inne i tanken som är problemet? eller finns det nån backventil som kan strula? MVH

smilesante
19 mars 2012 · 94 Inlägg

de borde väll kunna vara förpumpen som är paj i tanken? hade samma problem emd min 740 + att den inte starta alls nästan när de blev lite mindre soppa i tanken... då var förpumpen trasig.

Opel Manta "16v Turbo och Kompressor" (1971)
GasGlad1337
19 mars 2012 · 460 Inlägg

manne_940 skrev:
tjena! har lite problem med bilen, när man stänger av den och den får stå så verkar det som den tappar bränsletrycket för när man sen ska starta får man stå på startmotorn en stund innan den går igång och det är lite jobbigt eftersom han då drar ur batteriet rätt bra.. vad kan det vara som är fel? kan det vara pumpen inne i tanken som är problemet? eller finns det nån backventil som kan strula? MVH

Stå inte och mal på starten i onödan då, prova att ha tändningen på i 5-10sek innan du startar och se om det blir någon skillnad. smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
saab_lejf
19 mars 2012 · 106 Inlägg

tja ja hade så på en gammal 900 en gång å då va de ett bränslefilter som satt nästan vi tanken som d hade rostat hål i..kan juh kolla om de kan va d..

Saab 9000 turbo 2,3 "trollspeed" (1998)
Zzoink
20 mars 2012 · 1 229 Inlägg

smilesante skrev:
de borde väll kunna vara förpumpen som är paj i tanken? hade samma problem emd min 740 + att den inte starta alls nästan när de blev lite mindre soppa i tanken... då var förpumpen trasig.

precis så verkar min också vara! när min går ner påp reserven brukar den vara extra svår att starta! sad

Zzoink
19 april 2012 · 1 229 Inlägg

nu börjar det bli lite akut här! batteriet sjunger på sista versen och vill inte köpa nytt förns jag har åtgärdat problemet! nån som har nåt förslag på en billig pump till tanken? behöver ju inte vara nån bosch 044 direkt eftersom jag bara har drygt 180hk men nåt förslag på en billig pump som skulle funka fint?

engolf
19 april 2012 · 3 235 Inlägg

Vilken biltemapump som helst...

Zzoink
19 april 2012 · 1 229 Inlägg

engolf skrev:
Vilken biltemapump som helst...

finns det såna pumpar på biltema? har för mig att det inte gjorde det när jag skulle ha till min gamla 940 så jag fick köpa från skroten.. men nu tänkte jag köpa nån ny "kopia" istället

_mattsson_
19 april 2012 · 140 Inlägg

Det finns en backventil som sitter vid bränslepumpen under bilen å den brukar gå sönder. så när bilen är avslagen ett tag så tappar den trycket.

jonas 740
19 april 2012 · 429 Inlägg

Köp en audi pump till A3/A4/S4 osv... passar rätt bra

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Zzoink
19 april 2012 · 1 229 Inlägg

_mattsson_ skrev:
Det finns en backventil som sitter vid bränslepumpen under bilen å den brukar gå sönder. så när bilen är avslagen ett tag så tappar den trycket.

vart kan man köpa denna backventil?

_mattsson_
19 april 2012 · 140 Inlägg

Sånna har dom på volvo. men det kan ju hända att dom har på mekonomen lr mecka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang