Begköp BMW 325 -92 AC slangar borta ingen servo!

quillet
19 april 2012 · 36 Inlägg

Hejsan,

Märke/modell/år: BMW 325 e36 coupé 1992

Problem: Jag har köpt bilen väldigt billigt och med det kom lite problem
A/C slangarna på bilen är borta men "kompressorn"(stavning?) sitter kvar och den snurrar med remmen, är detta någon fara, eller borde jag fixa slangar att skruva dit och fylla på systemet? kan kompressorn skära ihop och förstöra något annat i motorn ?

Bilen har heller ingen servo och såg en olje ledning och vart jag tror den ska sitta hänga löst under bilen, är det bara skruva dit ngn slags skruv och fylla på servo olja ?

Bilen har även väldigt låg och orolig tomgång men går som ett spjut när man kör helt klockrent, är det någon slags tomgångsmotor som är trasig(bortagen) man kan sätta dit?

Sista problemet: ABS lampan lyser och tror inte ABS'en funkar heller givare ? ngn box ? säkring ?

Med alla dess problem så kommer vi till dom slutgiltiga frågorna, vilket är det som oftast är fel på sakerna, och hur FATTIG kommer jag bli i framtiden under detta projekt!

MVH Martin

Senast redigerat av quillet (19 april 2012)

quillet
20 april 2012 · 36 Inlägg

Bump!

verkligen ingen som har ngn aning o det där med AC'n och tomgången iaf ? all hjälp uppskattas.. kanske ligger i fel forum ? isf ber jag om ursäkt MVH Martin

Johnsen
21 april 2012 · 426 Inlägg

Du kan inte fråga föregående ägare varför man skulle plocka bort alla dessa saker på bilen? Har den gått som banbil?

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
quillet
21 april 2012 · 36 Inlägg

motorn har rit ur och toppen blivit bytt, sedan har personen inte skruvat ihop resten runt om, det jag är mest orolig för är om servo pumpen och ac kompressorn kan köra sönder remmen eftersom dom snurrar där utan "kopplingarna" på! där av priset, bilen får köpas för 10 000 av mig och är en fin coupé som går som fan om jag inte lyckas lösa proplemen själv, bilen tar inget vatten men han nämnde att värmepaketet är trasigt eller rättare sagt en slang, som ska ha gått sönder under motor monteringen... aja förlåpt för rörlig tråd men all hjälp är guld värt! bilen är bes och skatt

NdL Konstruktör
21 april 2012 · 1 053 Inlägg

6000:- bjudet wink

Näe men så som jag förstår det så är det servo-oljebehållaren som fattas, och slangpaketet till ACn.

Jag vet faktiskt inte ifall ACn kan skära ihop ifall den fortsätter snurra.
I kylmedlet så finns det även smörjmedel som smörjer den.
Men så länge du inte har AC knappen intryckt så ska ACn vara urkopplad. Dvs, då snurrar bara hjulet. Men inte axeln in? Rätta mig på den punkten ifall jag har fel.

Ang, servobehållaren så är det väl bara köpa en ny.
Nya slangar finns att köpa på BMW. Dessa är dock ganska dyra.


Sen måste jag ju bara fråga vad det är för pucko som "klipper" av dessa ledningar för att lyfta ur motorn? :S

quillet
23 april 2012 · 36 Inlägg

Du har helt rätt angående AC'n bara slå av den så snurrar den fritt.. men allt till servon sitter där bara att slangarna inte är i kopplade! så får skruva dit ny bult med packning och fylla på! har slangar till AC liggandes så bara bullta på och  tryck testa osv, ... DOCK kan tråden låsas nu fick 16 för bilen så är rätt öjd ändån! tack för all info och hjälp!sålde bilen för lästa massa skit om värmepaketet och orkade inte meddet också, annars gick den so mett spjut icke vanos med AC kylning plus vanliga fläkten! så perfekt för han som köpte den att turbo konventera!


Mvh Quillet! TACKTACKTACK

Senast redigerat av quillet (23 april 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang