Saab 9-5 kvittrar när det dumpar.

Alex-s Bakhjulskrafs
23 april 2012 · 1 479 Inlägg

saabdumparna i plast går ofta sönder. dumpen du provat funkar inte. ingen dump du använt funkar. alla är trasiga/felinställda.

köp ny dump och ställ in den rätt

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
G1zm0
23 april 2012 · 41 Inlägg

Nej märks ingen prestandaskillnad på bilen, går som ett skott och laddar som den ska. Men uppenbarligen är det många som inte är läskunniga så nu tar jag det igen. Jag har testat en NY DUMP AV EN KOMPIS, som INTE är trasig, samt det är ingen saab dump, och det kvittrar likförbannat, därav att jag nu inte har någon ide på varfan jag ska felsöka.

Alex-s Bakhjulskrafs
23 april 2012 · 1 479 Inlägg

G1zm0 skrev:
Nej märks ingen prestandaskillnad på bilen, går som ett skott och laddar som den ska. Men uppenbarligen är det många som inte är läskunniga så nu tar jag det igen. Jag har testat en NY DUMP AV EN KOMPIS, som INTE är trasig, samt det är ingen saab dump, och det kvittrar likförbannat, därav att jag nu inte har någon ide på varfan jag ska felsöka.

det är FEL INSTÄLLNING på dumpen eller så funkar inte din vacuumslang. hur svårt kan det vara att förstå?

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
G1zm0
23 april 2012 · 41 Inlägg

Japp fel inställning på båda dumparna, evo dumpen kan du inte ens ändra fjädern på, och den andra testade vi både med brickor och med hårdare/mjukare fjäder, men japp, klart det är dumpen, samt har kollat slangarna som jag skrivit ovan

Alex-s Bakhjulskrafs
23 april 2012 · 1 479 Inlägg

G1zm0 skrev:
Japp fel inställning på båda dumparna, evo dumpen kan du inte ens ändra fjädern på, och den andra testade vi både med brickor och med hårdare/mjukare fjäder, men japp, klart det är dumpen, samt har kollat slangarna som jag skrivit ovan

jag lovar dig, att om jag hade provat med min dump hade det funkat.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Kamulen
23 april 2012 · 930 Inlägg

G1zm0 skrev:
Nej märks ingen prestandaskillnad på bilen, går som ett skott och laddar som den ska. Men uppenbarligen är det många som inte är läskunniga så nu tar jag det igen. Jag har testat en NY DUMP AV EN KOMPIS, som INTE är trasig, samt det är ingen saab dump, och det kvittrar likförbannat, därav att jag nu inte har någon ide på varfan jag ska felsöka.

Det verkar som att det finns fler som är icke läskunniga.


Läs det jag skrev tidigare, samt läs i länken jag länkade!

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang