Hur ser man om boxen är chipad i en 940 Turbo från 94?

fr0berg
16 april 2012 · 113 Inlägg

Tja. Jag har nydligen köpt en 940 turbo och det var inte så bra information om bilen. Ägaren visste bara att det sitter en 18 t turbo och 3 rör hela vägen. Min fundering är hur man ser om den är chipad eller inte.

Mack Forum- och sitemoderator
16 april 2012 · 26 183 Inlägg

Brukar inte boxen/boxarna vara plomberade från fabrik?
Försvinner plomberingarna så är det ju någon som varit där..

Annars så står det väl på eventuella chip.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Pim_Pim
16 april 2012 ·

Skruva upp laddet och gasa plattan i mattan, "spikar" det så är den troligtvis inte chipad. big_smile
Näe, men det är ju bara att kolla chipet så ser du ju smile

ElTacoNacho
16 april 2012 · 486 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Skruva upp laddet och gasa plattan i mattan, "spikar" det så är den troligtvis inte chipad. big_smile
Näe, men det är ju bara att kolla chipet så ser du ju smile

Så enkelt trodde ja de skulle vara med min med! sköt på ca 1 bar ladd, spika inte... men de finns heller hittills INGEN som kunnat identifiera va de för chip som sitter i min, inte ens killarna på volvo sad

Zzoink
17 april 2012 · 1 229 Inlägg

KJensen skrev:

Pim_Pim skrev:
Skruva upp laddet och gasa plattan i mattan, "spikar" det så är den troligtvis inte chipad. big_smile
Näe, men det är ju bara att kolla chipet så ser du ju smile

Så enkelt trodde ja de skulle vara med min med! sköt på ca 1 bar ladd, spika inte... men de finns heller hittills INGEN som kunnat identifiera va de för chip som sitter i min, inte ens killarna på volvo sad

verkar ju funka iallafall smile

ElTacoNacho
17 april 2012 · 486 Inlägg

manne_940 skrev:

KJensen skrev:

Pim_Pim skrev:
Skruva upp laddet och gasa plattan i mattan, "spikar" det så är den troligtvis inte chipad. big_smile
Näe, men det är ju bara att kolla chipet så ser du ju smile

Så enkelt trodde ja de skulle vara med min med! sköt på ca 1 bar ladd, spika inte... men de finns heller hittills INGEN som kunnat identifiera va de för chip som sitter i min, inte ens killarna på volvo sad

verkar ju funka iallafall smile

Mjo, kolvringarna blitt dåliga så måste renovera lite roll

turbodeath
17 april 2012 · 2 452 Inlägg

plomberingar på boxar till bränsle gjordes på sena 96or då man satte skruvskalle på skenan,då är boxen orörd,men det är ju bara o ta ut boxen öppna den o kolla om det sitter nått chip som är omgjort....det brukar man se på en gång...

döden kommer tillbaka
Truckeroffe Ovejävel!
26 april 2012 · 261 Inlägg

Min bils förra ägare sa den va chipad hos SAM o ja hade dekal på bagagen me. Men när ja kollade upp boxen med dom så är den inte chipad. För har dom chipat så märker dom baksidan på boxen med datum och SAM info.

Dock så har jag nåt annat chip än Volvos original.

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang