Honda Civic Vti -93 Startar ej!

CivicSeb
8 mars 2012 · 10 Inlägg

Hejsan allihop! Jag har ett problem vad gäller min Honda Civic. Den startar inte överhuvudtaget.
Jag kan berätta vad som hände: Jag och tjejen skulle iväg till affärn och handla, vi satte oss i bilen..startade den precis som vanligt, vi backade och körde iväg, lite hastigare än vanligt eftersom det var nära till stängningsdags, vi hann ca 10 meter då den plötsligt dog, precis som att få soppatorsk, trots bensin i tanken.
Nu har min mekaniker bytt fördelare(begnagnad) och har kollat alla komponenter i den och den ger rätt signal ifrån sig, har dessutom kollat alla säkringar osv.
Någon som har ett förslag till vad som kan ha hänt? Och vad finns det för lösning på det?

PS. Någon som vet en bra hemsida för reservdelar till äldre Hondabilar, det är förjävla svårt att hitta! DS.

Tack på förhand // Sebastian

Kimmy90 Honda fanatiker
8 mars 2012 · 430 Inlägg

Samma sak hände mig för två år sedan, jag bytte fördelar lock och rotor, då de hade kommit in fukt..
Men som du skrev hade du bytt ?

My VTEC goes like BWAAAAAAAAH!
Honda Civic Type R - Ep3 "Dailyn" (2005)
Honda Accord Type S "Sambons Daily" (2008)
Honda Del Sol EG2 VTi "Inspired by the track" (1993)
reeLay
8 mars 2012 · 443 Inlägg

Får den gnista då?

VMT I <3 my Honda
8 mars 2012 · 483 Inlägg

Får den bensin? För om du vrida tändningslås till andra läget ska bensinpumpen låter lite i ca 1sek. Om det inte gör det så bränslerelä som är kass

CivicSeb
8 mars 2012 · 10 Inlägg

Kimmy90 skrev:
Samma sak hände mig för två år sedan, jag bytte fördelar lock och rotor, då de hade kommit in fukt..
Men som du skrev hade du bytt ?

Ja, den är bytt :s

CivicSeb
8 mars 2012 · 10 Inlägg

reeLay skrev:
Får den gnista då?

Nej det får den inte..

CivicSeb
8 mars 2012 · 10 Inlägg

Racing84 skrev:
Får den bensin? För om du vrida tändningslås till andra läget ska bensinpumpen låter lite i ca 1sek. Om det inte gör det så bränslerelä som är kass

Jag vet ej, har inte tänkt på det...ska höra efter, tack!

zshoe Kokar ris
8 mars 2012 · 923 Inlägg

har samma problem på min crx, tvärdog för mig på motorvägen, ingen gnista, samma motor antar jag, b16a1.

det som kan hända är antingen tändspolen, tändmodulen eller huvudrelät som går sönder, i mitt fall gick spolen.

sök på youtube efter ericthecarguy, han har massa guider hur du testar o lagar dessa.

Ebay är billigast på reservdelar, finns en hel del i england, spole heter ignition coil, tändmodul ignition module, huvudrelät kan du laga själv med lödkolv, heter annars main relay.

www.akr-performance.nl är en bra hemsida för delar annars.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
CivicSeb
9 mars 2012 · 10 Inlägg

cenoxide skrev:
har samma problem på min crx, tvärdog för mig på motorvägen, ingen gnista, samma motor antar jag, b16a1.

det som kan hända är antingen tändspolen, tändmodulen eller huvudrelät som går sönder, i mitt fall gick spolen.

sök på youtube efter ericthecarguy, han har massa guider hur du testar o lagar dessa.

Ebay är billigast på reservdelar, finns en hel del i england, spole heter ignition coil, tändmodul ignition module, huvudrelät kan du laga själv med lödkolv, heter annars main relay.

www.akr-performance.nl är en bra hemsida för delar annars.

Tack för ditt svar, En del av denna infon kan komma till stor hjälp!

CivicSeb
27 mars 2012 · 10 Inlägg

Bump

VMT I <3 my Honda
27 mars 2012 · 483 Inlägg

Har du kolla om bensinpumpen funkar?

CivicSeb
29 mars 2012 · 10 Inlägg

Den får bensin, den får dock ingen gnista..

CivicSeb
28 april 2012 · 10 Inlägg

Nu mina damer och herrar så är hon igång, DOCK bara på 3 cylindrar!
Problemet ligger i inställningen hos fördelaren, lite finjustering så smile

VMT I <3 my Honda
28 april 2012 · 483 Inlägg

Byta lock och rotor om det hjälpa inte så byta ignistor med. Om det finns brunt damm = dåligt fördelar lager.

CivicSeb
28 april 2012 · 10 Inlägg

Alla tändkablar ger gnista, rotorn är nyköpt idag...
Det som behövs är att ställa in kammrem + fördelarläget, det är endast cylinder nummero 2 som inte går för tillfället efter ex antal små-vridningar av fördelaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang