Byta från vevhissar till elhissar i Golf IV?

PatrikB92 Med-lem
6 maj 2012 · 341 Inlägg

Hejsan

Som rubriken lyder så skulle jag vilja ha lite hjälp och info om hur man byter från vev- till elhissar i en Golf IV? Någon som vet hur man går tillväga eller rentav någon som har gjort detta själv får väldigt gärna göra sin röst hörd här smile

Mvh Patrik

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Jaserru Blästermäster
6 maj 2012 · 112 Inlägg

Litar du inte på min beskrivning?  wink

PatrikB92 Med-lem
6 maj 2012 · 341 Inlägg

Nä :-) haha skoja, men man kan vara intressant o se om någon har gjort det i en sån golf o vet om det är hutlöst mycket arbete :-)

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Eklund69
6 maj 2012 · 89 Inlägg

Bara riva ur gamla hiss  sen sätta in komplet elhiss samt dra kabel till dessa, detta gör du lätt på en dag

PatrikB92 Med-lem
7 maj 2012 · 341 Inlägg

Eklund69 skrev:
Bara riva ur gamla hiss  sen sätta in komplet elhiss samt dra kabel till dessa, detta gör du lätt på en dag

Det är säkert så som du säger om man vet exakt hur man ska då tillväga, vilket inte jag gör. smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Jaserru Blästermäster
7 maj 2012 · 112 Inlägg

Det ska nog inte vara några större problem.  Kolla upp nån skrot som har delarna så åker vi dit och skruvar bort skiten.  smile

PatrikB92 Med-lem
7 maj 2012 · 341 Inlägg

Jaserru skrev:
Det ska nog inte vara några större problem.  Kolla upp nån skrot som har delarna så åker vi dit och skruvar bort skiten.  smile

Hittade i Hedemora, men det är ju en skaplig bit dit smile Får kolla lite mer noga på den välsignade bildelsbasen smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang