Sierra, Insprutning till förgasare

amateurmekarn
18 maj 2012 · 12 Inlägg

Hej

Jag har nyss kommit över en DOHC förgasar motor, 2.0 och har redan flyttat över den till min Sierra med fd. DOHC 2.0i eftersom toppen var sprucken, och nu undrar jag vad är det jag skall göra/ tänka på när det kommer till tändning och elsystem, måste jag byta helt eller hur skall jag göra? Behöver ni mer information är det bara att fråga för jag vet dock inte så mycket när det kommer till elen på en bil och vände mig därför hit smile

RD_87 Skrotsamlare
19 maj 2012 · 4 031 Inlägg

Vad är det för årsmodell? Jag vet inte hur finska lagar är men i Sverige går det knappast att besikta.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
jonas_ahman
19 maj 2012 · 309 Inlägg

inte för att det har med frågan att göra men fanns verkligen dohc med förgasare? trodde det bara var pinton som hade sånt

Läser och släcker felkoder. pm för info
amateurmekarn
20 maj 2012 · 12 Inlägg

Den går att besikta bara den går igenom avgastestet, och det brukar inte vara några problem.
Öhm, ja det är en DOHC förgasar maskin, pinton har väl kamrem? Min har kedja.

Expoze
20 maj 2012 · 2 024 Inlägg

DOHC fanns med förgasare, dock bara i Transit vad jag vet. Fanns nog inte i sverige.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
amateurmekarn
20 maj 2012 · 12 Inlägg

Den har tagits från en Sierra farmare, men det skulle va bra om nån skulle veta hur man skall göra med elen, kablar osv. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang