Köråd.. eller något liknande! Saab 9-3 minst -08 och högst 100 000:-

TernFis
26 maj 2012 · 246 Inlägg

Så då har jag tagit mitt förnuft till fånga och bestämt att jag ska köpa nyare bil!

Har redan bestämt mig för en Saab 9-3 årsmodell senast 2008 men lite osäker när det gäller motorvalet.. Är ordentligt sugen på en TTiD då jag hört mycket gott om den och har även åkt i en 1,9 TTiD, dock en cab men borde ju vara likvärdigt och den gick riktigt bra!

Vill ha fart (är fortfarande en pojke roll) men vill också köra billigt! Just nu kör jag för ca 2500 i månaden och då dricker min kära 850 1-1,2 l/milen och därför är det dax för en ny!

Vad tycker ni? Köpa en TTiD, kanske en TiD eller en Biopower 175 hk?

Vilket är det billigaste alternativet, kanske ska säga bästa alternativet? smile

TernFis
27 maj 2012 · 246 Inlägg

Hej oh hå! Här vare livat! wink

Juuka
27 maj 2012 · 166 Inlägg

Beror helt på hur mycket du kör per år!?
TTiD bilarna går riktigt fint. Dock är automaterna rätt dyra i skatt (5k+) så en manuell kanske är ett alt om du vill åka billigt. Typ http://www.blocket.se/kalmar/SAAB_9_3_t … =8&w=3
Sjukt mycket bil för pengarna!

Min gamla sothora körde jag på 0,46 landsväg med 210hk/450nm. Ruggigt bra för en stor kombi.

Saab 9-3 SC "1.8T" "MapTun Performance" (2006)
TernFis
27 maj 2012 · 246 Inlägg

Jag kör typ max 1000 mil om året!

Jo men Biopower har ju skatt på typ en tusing! Men hur mycket drar en Biopower? smile Hmm varför skiljer det det dubbla på en manuell och automat i skatt? yikes

En TTiD sedan jag tittat på har skatt på 2647 :- manuell..

Sothora, skärp dig haha! Det är riktigt bra! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang