Volvo pv ojämn gång!

NORRLANDSGOLD
4 juni 2012 · 135 Inlägg

Hejsan har en volvo pv 1960/61 med en b18 med zenith förgasare och kromat luftfilter.
Har provat med startgas för att kolla om slangar eller något läker , men det blir ingen skillnad.

Problemet på den är att den går jätteryckigt. Har prova att ställa tändningen men det blir bara att den slutar gå hackigt när man kör lugnt men om ja svänger eller gasar lite mer så dör den nästa.

Kollat tändstiften och tändkablarna. Har även kollat fördelaren och bytt två tändspolar.
Vevhus ventilationen har ingen slang på sig kan det bero nåt på det ?

Så nu sträcker sig inte min kunskap om b18 längre än till att försöka sig på att ställa in ventilerna. men finns det någon som kan hjälpa mig med ptoblemet så vore det bra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89591/89591-a48c1325f8b1c6453e5c8acd72509b47.jpg

Senast redigerat av NORRLANDSGOLD (4 juni 2012)

Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
4 juni 2012 · 181 Inlägg

Levererar den mekaniska pumpen rätt flöde ? Eftersom den inte går dåligt när du kör lungt ?

Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
NORRLANDSGOLD
4 juni 2012 · 135 Inlägg

Det är ju de ja inte vet.. När ja ställer ner tändningen så går den ju ojämt om ja släpper gasen , men ställer ja upp tändningen så går den bra att köra lugnt med , men om ja svänger eller trycker ner pedalen fort så dör bilen av en stund.

Hur kollar man flödet då?

NORRLANDSGOLD
4 juni 2012 · 135 Inlägg

Kollade nu , kompen på bilen och den låg på 9 bar på dom yttre och 10 på dom i mitten .. Har ställt tändningen och ställt in brytarspetsen, men samma problem kvarstår. Vad mer kan jag göra ? Den rycker som bara den vid gaspådrag och vid kurvtagning. HJÄLP!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang