Rörlig fartkamera?

Auditjej
6 juni 2012 · 3 Inlägg

Hej!

Gjorde en omkörning på E20 2-1-fil. Var på vänster sida om en långtradare och kom upp i en hastighet som är tillräcklig för att bli av med körkortet. Helt plötsligt började min GPS varna om en rörlig fartkamera, kunde inte sakta ner tillräckligt för då skulle jag inte hinna förbi innan filen försvann. Såg inget som liknade nån kamera någonstans, men är det någon som vet hur de här så kallade rörliga fartkamerorna ser ut? Skiljer de sig mycket från de fasta? Mäter de på nån slags sträcka eller hur fungerar de egentligen?

Jätte tacksam för svar!

KHRacing
6 juni 2012 ·

Vita skåpbilar har jag för mig

Muttley
6 juni 2012 ·

Min visar vid en plats där de sitter elektroniska varningsskyltar för passerande människor på E22 70 väg. Den känner av något. 
Men såg du ingen kamera eller sådant så är de nog inget och oroa sig över.

Motch_swe
6 juni 2012 · 166 Inlägg
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now
Saab 9-3 "Black Betty" (2008)
Evildan
6 juni 2012 ·

yeaopp, har även jag sett vita (fast dom finns i flera färger, bla grön i länken jag klippt in), skåpbilar ståendes lite varstans även i mittremsan på E4 i fjollträsk vid vägarbete.
sedan finns det hela släpvagnar med kameraskåp som placeras ut även dom vid vägkanten.


http://www.google.se/search?q=mobil+far … 1&aql=

Muttley
6 juni 2012 ·

För att bara tipsa er så reagerar oftast inte gpsen på de rörliga fartkamerorna. Har aldrig gjort de här, har ändå en rätt mycket dyrare modell som ska varna. Men den varnade som sagt bara för elektronisk skylt med rörlig kamera.

Auditjej
6 juni 2012 · 3 Inlägg

Hmmm. ok, tack för alla svar! Korkad fråga, men man blir ju rätt nojjig, men på de bilder ni skickat så är de ju relativt synliga. Men finns det mindre varianter som typ sitter "gömda" i nån stolpe eller nåt?

Muttley
6 juni 2012 ·

Nej, man ser de oftast. Men de mobila kamerorna så brukar de vara försent när du ser varningskylten.

Auditjej
6 juni 2012 · 3 Inlägg

Ok, tack! Får väl se om det dyker upp nåt i brevlådan de närmsta veckorna! hmm

Muttley
6 juni 2012 ·

Såg du ingen minibuss eller släp med kamera som blinka så kan du lugna ner dig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang