Dödshot i samband med annons

Saab_girl C70 byggande djurvårdare
3 mars 2007 · 545 Inlägg

Men herregud:/

Två ord räcker, SAAB knäcker
Machin Fartmissbrukare
3 mars 2007 · 1 302 Inlägg

Razvan skrev:

chrizz skrev:
Det är lätt att säga "bara och anmäla" men frågan är om man vill ge sig in i det ännu mer. Allt beror på om man tar hotet på fullt allvar och verkligen kan tänka sig att personen kan komma att försöka realisera hotet. Om man tror att det är osannolikt och att det bara var allmänt skitsnack och tomma ord så hade jag nog valt att försöka glömma det och inte gräva i det mer i onödan.

Uppenbarligen är det en instabil person du har att göra med, och vad tjänar det till att förvärra det hela?

Svårt beslut det här med att anmäla, men som sagt, man får tänka till noga tror jag innan man ger sig in på det ännu mer. Allt handlar om att rädda sitt eget skinn, inte göra "det rätta" eller på något sätt göra något av principiella skäl.

Min åsikt iaf...

Jo det är sant. Känns som man bara skall ändra i annonsen, köpa kontantkort och hoppas på det bästa. Nackdelen är att man sedan uppfattas som oseriös säljare ifall man tar bort regnumret och har kontantkortsnummer, men samtidigt vill jag inte få fler sådana samtal

min åsikt ang detta är att visst kan d kännas lite oseriöst med en bild på en bil utan regplåt.. man blir lite skeptisk.. iaf jag... å d har mest att göra me att man vill se när/om bilen är importad..  men skriv bara i annonsen svensksåld alt importad + datum för import å sen är d bara ge ut regnr om dom som ringer är seriösa... (jag frågar alltid om det för att jag vill kolla upp hur många ägare den har haft å försäkringskostnader)

ang kontantkort.. ser inge som hellst oseriöst i det.. dels är d säkert inte så många som kollar upp.. å dels är d väldigt många som bara har kontantkort idag.. jag tex har ingen vanlig hemtelefon å inget abonemang.. har aldri hittills haft någon som undrat över det när ja har haft annonser ute..
vet inte om de går att regga ett kontantkort med bara sitt namn lr om man måste skriva ut adress osv.. annars är d juh en ide.. att bara regga namnet..

sen tycker jag absolut att du ska anmäla telefonsamtalet... tyvärr kommer dom säkert inte att göra något men då finns det iaf dokumenterat att d har hänt.. så om de skulle bli något mer så finns det redan en mapp hos polisen om det och att det inte är en engångsföretelse..

Senast redigerat av Machin (3 mars 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Corleone-rider Avstängd
3 mars 2007 · 56 Inlägg

bröt han på finska? kan det vart busringnings programmet leifi plomeros "jag ringer sig på bilen"

Martin 9-3 Fisketokig
3 mars 2007 · 2 997 Inlägg

Otäckt när det händer men kolla fakta.

2 personer har pratat med varandra, eller var du med och lyssnade?

Finns inspelningar av samtalet (?) eller läggs ärendet ner i tingsrätten på 5 minuter när den som ringde hävdar att han ringde upp och hörde om bilen var kvar och  kräver att han ska släppas direkt, blir ersatt av staten för allt krångel och ni står som idioter kvar i tingshuset.

Då har ni träffats i rätten och den ostabila personen i fråga har sett er på riktigt och känns det bättre?

Tror inte att det kommer komma någonstans så länge det inte finns inspelningar av det gällande samtalet.

Ingen åklagare skulle ta upp det om det bara är ett vanligt samtal som lika gärna kunde vara om allt från felringning till receptförfrågan, olaga hot och bilförsäljning.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FireTraXX DFFL
3 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Lika bra att glömma honom.
Uppenbarligen så är han ju en som var mer intresserad av att skrika än att köpa.
Släpp tankarna och prata med en trevlig intresserad köpare istället.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jinxs 90mil+ på en tank.
3 mars 2007 · 484 Inlägg

kontantkort är okej men om man kollar efter en ny bil,så går annonser som har täckt nummerplåt siiissst på listan.
-Det känns lite som att ägaren vill dölja ngt mer än bara reg nummret.
lägg hellre ut bilder på bilen där nummerplåten inte syns(maskera inte över den) Den både syns fräshare och det känns mindre som att säljare döljer ngt, ;)Mer än att han är en taskig fotagraf.wink

Skulle köpa en audi v8 för ett bra tag sen,och när jag kollade upp besiktnings protokollet på den bilen,Så var den ju ny besiktad men hade varit besiktad varannan månad året innan.
-Den hade 2'or på co halten,olje läckage,dålig bromverkan fram och en 1'a på hjullager bak.

Tydligen så hade han fått igenom den och beslutat att sälja den,Sen ringde jag upp han och diskuterade en stund med honom om bilen (ganska trevlig prick i telefonen). Sen efter ca 10min så tog jag upp det här med den konstiga besiktningen som hade varit.
-Varför den hade varit besiktad varannan månad, med samma fel det senaste året.
-BANG han slänger på luren.
Tror inte han skulle berätta dom felen för mej,och jag hade inte upptäckt dom felen på bilen om jag hade köpt den.
-Så det var ju bara skönt att man kollade upp bilen innan.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
speedshop
3 mars 2007 · 246 Inlägg

Mycke snack o liten hjärna!
Kör vidare!!

Kettunen
3 mars 2007 ·

Sjukt

Pitzon
3 mars 2007 · 202 Inlägg

Herregud, ja vilka dårar det finns och det verkar finnas gott om dem i dessa tider med.

Nog ingen fara Razvan, jag hade nog inte orkat med allt krabb med en anmälan såvida det inte upprepas. Ett tips kan ju vara att skaffa en mobil där man kan spela in samtalen men om jag hört rätt så måste man tala om det för den andra personen med innan man spelar in om det skall kunna användas senare.  Det låter så sjukt så det är säkert sant smile

Ang kontantkort och att dölja regnummer m.m ser jag inte som oseriöst alls utan mer som en grej folk tar till för att skydda sig själva litegrann. Alla frågor om bilen och regnummer m.m talar man ju givetvis om ifall man känner att köparen verkar intresserad och seriös. Leder det sen vidare så ger man ju ut sin adress, kanske ytterligare telefonnummer man har o.s.v 

Sen är jag den misstänksamma typen som tror att det finns folk sitter och söker efter regnummer på en likadan bil som de har och sedan bara tillverkar en regskylt och sen får man helt plötsligt en massa fortkörningsböter från fartkameror man aldrig ens varit i närheten av.  Vägtullar, P-Böter m.m

Har själv haft en del annonser på t.e.x blocket och på senare tid har man inte ens orkat lägga ut ett telefonnummer just pga av att 99 av 100 som ringer inte ens har orkat läsa annonstexten där man tydligt skrivit det mesta kan tänkas undra över.  Skriver man *OBS EJ BYTE!* så får man ändå 47 personer som vill byta med något man inte alls är intresserad av.  5 man vill komma o kika men inser inte förräns då att de bor i Norrland och har kikat på en annons i Blekinge län 200 mil därifrån o.s.v  1 av dessa 100 brukar vara en väldigt sjysst person som man får ett bra intryck av, det leder oftast till att man får prylen såld och att både säljare och köpare är nöjda.

*Nu vill jag inte klaga på blocket i sig för det är en av de sidor man kikar på dagligen och det ger oss pryltokiga mkt skoj läsning.

Nu när man hör sånt här som Razvan råkat ut för så skall jag nog ta lärdom av det och köpa ett kontantkort jag också. Så kan man ha det bara vid sådana tillfällen.  Man kan ju bara ta och tanka det lite och starta upp det, sen vidarekopplar man det bara till sitt "riktiga" nummer så är man ju safe smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 mars 2007 · 3 804 Inlägg

Tänk om han inte alls var intresserad utav bilen och din flickvän missuppfattade det hela.. han kanske bara hade något ogjort med dig/henne personligen? :S


Bmw osv..
FL3JM Inga konstigheter
4 mars 2007 · 2 064 Inlägg

slippinB skrev:
bröt han på finska? kan det vart busringnings programmet leifi plomeros "jag ringer sig på bilen"

Tänkte precis samma sak. big_smile

"Pra kod, då ta jag fram 'niven å komma hälsa på."

Hans busringningar (i mp3-format) finns här:
http://skojigast.mine.nu/leifi.aspx

Jag rekommenderar starkt Leifi - Sinnpaj

---------------


Appropå det här med kontantkort. Dom kommer inom en snar framtid (vet inte hur snar dock) förbjuda kontantkort iom just det att man kan ringa anonyma samtal.
I detta fall kanske han som ringt och hotat din flickvän ringer med ett kontantkort och kan då vara omöjlig att spåra.
Om ingen är osynlig så är det lätt att göra en polisanmälan. Man ringer bara så snarast möjligt till polisen så kollar dom snabbt upp nummret. Även om personen ringt med dolt nummer självklart.

Murvald Knegare
4 mars 2007 · 718 Inlägg

Razvan skrev:

chrizz skrev:
Det är lätt att säga "bara och anmäla" men frågan är om man vill ge sig in i det ännu mer. Allt beror på om man tar hotet på fullt allvar och verkligen kan tänka sig att personen kan komma att försöka realisera hotet. Om man tror att det är osannolikt och att det bara var allmänt skitsnack och tomma ord så hade jag nog valt att försöka glömma det och inte gräva i det mer i onödan.

Uppenbarligen är det en instabil person du har att göra med, och vad tjänar det till att förvärra det hela?

Svårt beslut det här med att anmäla, men som sagt, man får tänka till noga tror jag innan man ger sig in på det ännu mer. Allt handlar om att rädda sitt eget skinn, inte göra "det rätta" eller på något sätt göra något av principiella skäl.

Min åsikt iaf...

Jo det är sant. Känns som man bara skall ändra i annonsen, köpa kontantkort och hoppas på det bästa. Nackdelen är att man sedan uppfattas som oseriös säljare ifall man tar bort regnumret och har kontantkortsnummer, men samtidigt vill jag inte få fler sådana samtal

"Tog bort regnummer och la in ett kontantkortsnr pga hot om olika saker" smile

William 2009-02-20
FreddeK
4 mars 2007 ·

ja riktigt otrevligt när det händer men så länge vi inte tar hand om våra invandrare på ett RÄTT sätt så kommer det att bli värre tyvärr!Och nu måste jag säga att jag inte är någon rasist för det är jag definitivt inte men många(inte alla) tror dom kan göra hur fan dom vill!

Varför kan vi inte leva tillsammans i ett bra och trevligt samhälle utan brott och massa hot. känns så jävla onödigt!

Såg på blocket att många inte skrivit ut nummer utan folk får maila och lämna namn och telefonnummer så kan säljaren välja och vraka hur han vill bland folket! Det är en bra ide tycker jag!

Som chrizz beskriver är ju helt sant! man kan göra det värre än det redan är. Jag själv råkade ut för att bli jagad av ziggisar och det var en riktig hetsk stämning men jag lyckades undkomma dom..polisanmälde skiten men sen när jag fick veta vad det var för familj så tog jag tillbaka polisanmälan. Lika bra om man vill fortsätta leva!

Så nu vart det lite offtopic men det bjuder jag på!

peace

Emirio
4 mars 2007 · 81 Inlägg

om du har hans nummer så hitta den på eniro gå med nårra polare till han så han får stryk sånna idioter behöver de !

Fordofilen
4 mars 2007 · 519 Inlägg

chrizz skrev:

Razvan skrev:

jinxs skrev:
jag håller med det finns en hel del sjuka personer,men oftast så är det mest snack.Men som folk berättat tidigare snacka med polisen för säkerhets skull.

-varför uppgav du tjejens mobilnummer ?. vore det inte enklare att skriva anträffbar sporadiskt på dagen pga kunder och anträffas bäst 16:00-20:00 på telefon i annonsen.

inget ont om dej eller din tjej,men om jag är intresserad av en bil,så vill jag ju prata med ägaren till bilen. Och inte hans tjej/fru som vet/känner till hälften om bilen.

Jag ville inte ha samma mobilnummer till företaget kopplat till annonsen. Det var ändå tänkt att jag skulle svara ifall någon ringde på annonsen men just igår var jag på ett ärende som varade cirka en timme och lämnade hennes mobil hemma.

Men visst, jag förstår att jag borde ha skrivit tider. Som sagt, det är väldigt snällt att Ni erbjuder tips, jag är väldigt tacksam smile

Kommer att genomföra ändringarna snarast. Så ni tycker inte det är oseriöst med kontantkortsnummer i en bilannons? Det är ok med andra ord?

Det är väl ingen som vet att det är kontantkort heller? Jag tror inte nån bryr sig om att kolla upp det ens.

Det beror sig ju på om säljaren inte skrivit vart bilen finns, vissa bilar vill man inte/kan man inte åka långt för att hämta.
Då kan man ju kolla telenr för att se vart annonsören bor, oftast har man ju bilen hemma hos sig.

Btw jag har kontantkort och kollar ni upp mitt telenr så får ni fram lika mkt uppgifter som om jag hade abbonemang.

John87 Stolt Volvoägare
4 mars 2007 · 4 913 Inlägg

Emirio skrev:
om du har hans nummer så hitta den på eniro gå med nårra polare till han så han får stryk sånna idioter behöver de !

Mm, för det hade ju gjort saken bättre...

Jäkligt tråkigt att det finns såna! Dom verkar ha ett behov av att hävda sig hela tiden, vilket oftast blir helt fel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang