Dragit av 4 ja 4 hjulbultar! Hur löser man detta lättast? Obs bild finnes Det är en audi a4 med bultar inga pinnbultar

Mattsson_91 Självlärd
15 juni 2012 · 3 083 Inlägg

cenoxide skrev:

arimoron skrev:

Absinthe-Racing skrev:
Dragit av 4 hjulbultar...hm... Det är dig polarna brukar ringa när dom byter motor och inte har tillgång till motorlyft?

Okej? Ja var inte direkt jätte seriös i början och efter första gick av så tänkte jag skit samma ville bara ha fixat bromsarna. Sen att man efterhand kom på oj det här var väll inte så jävla bra, så tänkte jag att jag frågar om någon har en bra ide direkt och visst fan fick jag bra förslag!

Sen att du försöker förnedra mig genom något torrt skämt utan vits var väll inte riktigt vad jag frågade om eller ?

Han förnedrade inte dig, han menade att du var så stark att du drog av hjulbultarna bara så där, vilket krävs en del. Och därav han menar att dina polare ringer dig för att lyfta motorn ut ur bilen när dom inte har motorlyft.

Jag har själv dragit av en hjulbult och det var inga problem alls. Och kan väl inte påstå att jag är någon muskelknutte direkt. Det var förvisso till en Renault så det var kanske inte så konstigt att den gick av xD

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Absinthe-Racing
15 juni 2012 · 310 Inlägg

arimoron skrev:

Absinthe-Racing skrev:
Dragit av 4 hjulbultar...hm... Det är dig polarna brukar ringa när dom byter motor och inte har tillgång till motorlyft?

Okej? Ja var inte direkt jätte seriös i början och efter första gick av så tänkte jag skit samma ville bara ha fixat bromsarna. Sen att man efterhand kom på oj det här var väll inte så jävla bra, så tänkte jag att jag frågar om någon har en bra ide direkt och visst fan fick jag bra förslag!

Sen att du försöker förnedra mig genom något torrt skämt utan vits var väll inte riktigt vad jag frågade om eller ?

Det var ingen pik utan mer en tummen upp för att du inte är en vekling! Jag har vridit sönder så mycket bultar genom åren att jag vore den sista att kritisera. Urmakare var aldrig ett alternativ för mitt tålamod.

Absinthe-Racing
15 juni 2012 · 310 Inlägg

Vet inte om det har med modellen att göra men jag drog av bultar lite överallt när jag hade en A4a från 1995. Min fru förbjöd mig tillslut att röra bilen.

arimoron
15 juni 2012 · 199 Inlägg

Oj haha då ber jag om ursäkt ! jo fan visst blir man förbannad när någon idiot har varit på bilarna innan smile!

Absinthe-Racing skrev:
Vet inte om det har med modellen att göra men jag drog av bultar lite överallt när jag hade en A4a från 1995. Min fru förbjöd mig tillslut att röra bilen.

Jo tror fan det har med det att göra för har meckat en hel del volvo 740 och där har saker suttit fast hårt men inte en i närheten av detta smile!

Smajly
15 juni 2012 · 3 059 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Antagligen dragna med mutterknack

Har dratt fast massvis med bultar med mutterdragare och dom har aldrig suttit värre än att man fått av dom med fälgkorset sen.. Man kan dra dom ordentligt till bristningsgränsen för hand också utan större problem.

Tobbetdi Diesel ska man ha!
15 juni 2012 · 482 Inlägg

De ska dras med 120 Nm!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Muttley
15 juni 2012 ·

Smajly skrev:

Volvo142_73a skrev:
Antagligen dragna med mutterknack

Har dratt fast massvis med bultar med mutterdragare och dom har aldrig suttit värre än att man fått av dom med fälgkorset sen.. Man kan dra dom ordentligt till bristningsgränsen för hand också utan större problem.

Men då får man inte dra full kraft och helst med momentstav. Min efterblivna mekaniker drog de så hårt att muttrarna blev runddragna nu när jag skulle ha av de. Fick borra ut möget.

Så handkraft ska man spänna med för att få de ordentligt.

Absinthe-Racing
15 juni 2012 · 310 Inlägg

tkd_rille skrev:

Smajly skrev:

Volvo142_73a skrev:
Antagligen dragna med mutterknack

Har dratt fast massvis med bultar med mutterdragare och dom har aldrig suttit värre än att man fått av dom med fälgkorset sen.. Man kan dra dom ordentligt till bristningsgränsen för hand också utan större problem.

Men då får man inte dra full kraft och helst med momentstav. Min efterblivna mekaniker drog de så hårt att muttrarna blev runddragna nu när jag skulle ha av de. Fick borra ut möget.

Så handkraft ska man spänna med för att få de ordentligt.

Nått jag haft problem med är dom där lävla krumelursskallarna till låsbara hjulbultar som har en förmåga att tappa greppet när man försöker byta ett punkterat däck typ på motorvägen i spöregn.

cpu1337
15 juni 2012 · 766 Inlägg

Absinthe-Racing skrev:

tkd_rille skrev:

Smajly skrev:

Har dratt fast massvis med bultar med mutterdragare och dom har aldrig suttit värre än att man fått av dom med fälgkorset sen.. Man kan dra dom ordentligt till bristningsgränsen för hand också utan större problem.

Men då får man inte dra full kraft och helst med momentstav. Min efterblivna mekaniker drog de så hårt att muttrarna blev runddragna nu när jag skulle ha av de. Fick borra ut möget.

Så handkraft ska man spänna med för att få de ordentligt.

Nått jag haft problem med är dom där lävla krumelursskallarna till låsbara hjulbultar som har en förmåga att tappa greppet när man försöker byta ett punkterat däck typ på motorvägen i spöregn.

då vill man slå sönder bilen och anmäla den stulen:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang