Startar ej!! 945 B230FT 97

Benjamin91
16 juni 2012 · 27 Inlägg

Heej har en 945 FT  97 som ej startar har kollat bränslerelä samt byt bränslefilter tänkte byta pumpen som sitter i tank på dessa men börjar tro de är inte det som är felet.
bilen kan i mellan rum starta och funkar perfekt sen när man stängt av den är samma fel tillbaka..
och jag har hört pumpen surra när jag vrider på tädningen och oftas då den startat men sedan är den helt tyst å då den ej startar..
när jag byte bränslerelät så gick han i gång men gick ryckigt och vid gaspådrag så dör han direkt.

börjar fundra på styrboxet om det kan vara immobilizer (startspärren) som krånglar.
och boxen är ingen bosch hade för mig att volvo har bosch som orginal till deras boxar?
i min sitter det en JH TRONIC 9125465 001 965..

ska man försöka skaffa en annan box med utan immobilizer? men om jag chippar skall väl startspärren försvinna men det kankse är fel på boxen ändå?
eller hur ska  jag gå till väga, nån som haft har samma fel?

nån som kan hjälpa mig med detta vora grymt ska nämligen sälja bilen så vill få igång på den smile

MVH Benjamin

wiiden
16 juni 2012 · 27 Inlägg

lmm?

Benjamin91
16 juni 2012 · 27 Inlägg

hur kollar jag den då ?? men de ska ju inte stänga av pumpen?
för när han inte startar går inte pumpen.

wiiden
16 juni 2012 · 27 Inlägg

lättast är väl att låna en lmm från en bil som du vet fungerar och och testa ifall det blir nån skillnad.
Det där med att inte pumpen går även fast du har bytt relä får jag överlåta till nån klokare än mig att svara på

Benjamin91
16 juni 2012 · 27 Inlägg

jaa vi fick igång den nu och pumpen lät inte gå fint låter som den är på väg och ska skära ihop så ska ta å byta den:)
är det en plasmutter som sitter å håller fast pumpen ?

Benjamin91
16 juni 2012 · 27 Inlägg

Varför gör man hålet så litet när man ska ha ut bränslepumpen !!!!!!!!! blir ju galen....

Benjamin91
17 juni 2012 · 27 Inlägg

Haha värre på sedan ?wink
Tog en stund kom farsan å sa de är nog så här man ska göra å vips så var den ur !!!!
Haha nu funkar bilen fint igen smile

jocke_skalberg
17 juni 2012 · 8 Inlägg

he antar att de är lika "gott om plats" som v70, idiotkonstruktion:P

Benjamin91
17 juni 2012 · 27 Inlägg

Hehe Jaa fattar inte de fanns ju gått om plats att göra hålet större :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang