Hjälp! Köpråd, Behöver en stor rymlig kombi, vad ger mest för pengarna?

johan740_89
5 juli 2012 · 367 Inlägg

vad jag vet är att v70 brukar få mycket elfel med tiden och packboxen mellan motor och låda börjar läka

Mitsubishi Pajero "Toyo Tires" (2010)
Suzuki Sj413 samurai "Zook" (1985)
Per-Ake
5 juli 2012 · 9 Inlägg

johan740_89 skrev:
vad jag vet är att v70 brukar få mycket elfel med tiden och packboxen mellan motor och låda börjar läka

Något speciellt årtal eller antal mil man skall akta sig för?

Rquired Allmänt envis
6 juli 2012 · 12 512 Inlägg

Per-Ake skrev:

johan740_89 skrev:
vad jag vet är att v70 brukar få mycket elfel med tiden och packboxen mellan motor och låda börjar läka

Något speciellt årtal eller antal mil man skall akta sig för?

Årsmodell 2000-2001 någonstans (De tidiga V70N) har ett gasspjäll som kan vara en riktig plåga, detsamma gäller sista årsmodellerna av den första generationen men jag antar att det är den nyare du siktar mot?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Per-Ake
6 juli 2012 · 9 Inlägg

Rquired skrev:

Per-Ake skrev:

johan740_89 skrev:
vad jag vet är att v70 brukar få mycket elfel med tiden och packboxen mellan motor och låda börjar läka

Något speciellt årtal eller antal mil man skall akta sig för?

Årsmodell 2000-2001 någonstans (De tidiga V70N) har ett gasspjäll som kan vara en riktig plåga, detsamma gäller sista årsmodellerna av den första generationen men jag antar att det är den nyare du siktar mot?

02-04 kan jag få för mina pengar, men tack för info

dasboot
6 juli 2012 · 441 Inlägg

Per-Ake skrev:

Rquired skrev:

Per-Ake skrev:

Något speciellt årtal eller antal mil man skall akta sig för?

Årsmodell 2000-2001 någonstans (De tidiga V70N) har ett gasspjäll som kan vara en riktig plåga, detsamma gäller sista årsmodellerna av den första generationen men jag antar att det är den nyare du siktar mot?

02-04 kan jag få för mina pengar, men tack för info

Kamremmen ska bytas vid 16.000mil eller 10år. Bilen är stor och tung så kolla och kän så att framvagnen inte är helt slut. 00/01 ska man passa sig lite för då de bilarna var de första som kom och hade barn sjukdommar. En 04'a bör det mesta vara gjort på.och det är.en hyffsat problem fri bil....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang