Hjälp avsende spolartanksbehållare till skoda fabia 1,4 mpi, årsmodell 02

miiicke90
7 juli 2012 · 62 Inlägg

Hallå, när spolarvätskan tar slut skall det ju varnas med en symbol på instrumentpanelen gjorde det förut men inte nu längre så funderar om det sitter någon forv av givare eller så i spolartanken eller om det sitter separat?, någon som vet och vill vara vänlig och förklara?

tack på förhand:D

Evildan
7 juli 2012 ·

på de flesta VW produkter från den tidseran sitter det en givare i spolarvätskebehållaren.
bara ner och rota reda på den, sitter en bit upp där VW tycker att nivån blir för låg.
titta på reservdelsbasen eller lagabasen så hittar du en bild på hur behållaren ser ut och du kan då lättare hitta givaren i bilen.

Senast redigerat av Evildan (7 juli 2012)

miiicke90
7 juli 2012 · 62 Inlägg

annars är väl det lättaste att beställa en helt ny behållare smile ?

Evildan
7 juli 2012 ·

http://www.laga.se/steg2o3.aspx?gruppid … ilkod=4204

hittade ett gäng begagnade här.
även en nivåvakt.
den sitter nere i vänstra hörnet bakom stötfångaren, måste demonteras vad jag kan se underifrån.

Senast redigerat av Evildan (7 juli 2012)

miiicke90
7 juli 2012 · 62 Inlägg

så givaren sitter inte i behållaren ?

Evildan
7 juli 2012 ·

miiicke90 skrev:
så givaren sitter inte i behållaren ?

jo, givaren sitter i behållaren.
skrotarna säljer behållare, pumpar, givare för sig separat.
behållaren med pumpar och givare sitter monterad mellan vänster framhjul och stötfångaren, påfyllningsröret är rätt långt innan det mynnar ut i behållaren, fanns någon bild i länken på en bil med behållaren kvar.

http://bilder.lagabasen.se/delar/1117/111737711vy1.jpg

Senast redigerat av Evildan (7 juli 2012)

miiicke90
7 juli 2012 · 62 Inlägg

Nivåkontakten jag såg var till 2006 jag har ju 2002.. :S men troligen sitter det väl någon mer kontakt/givare i behållaren

miiicke90
7 juli 2012 · 62 Inlägg

fanns Spolartank Vindruta/Strål och Spolartank Vindruta  vad nu skillnaden på dom är ? huh:/

Evildan
7 juli 2012 ·

miiicke90 skrev:
fanns Spolartank Vindruta/Strål och Spolartank Vindruta  vad nu skillnaden på dom är ? huh:/

det ser du på din bil, har du strålkastarrengöring ska du ha en med båda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang