Hur får man ut en Clarion ur en Celica? (Obs, testat clarion-verktygen redan...)

JonasPLind
13 juli 2012 · 820 Inlägg

Det är så att det sitter en Clarion stereo i min Celica som jag vill byta ut mot en klart bättre stereo från den gamla bilen.

Jag var hos en billjudsverkstad eftersom jag ändå köpt en hel del grejjer där förut till min förra bil som nu ska flyttas över i denna så jag fick låna hans verktyg, de vanliga Clarion grejjerna, ett par avlånga smala stålbitar, samt ett par smala men stereo-höga stålbitar, dessa hade ingen effekt och han som var där jobbade dock inte med montering egentligen men han trodde att clarion kan ha varit standard på en del Toyotamodeller, och isånafall var den nog fastskruvad med skruvar i sidorna.
Sen hittade jag en manual till en toyota-stereo i instruktionsboken, så stereon som sitter i är uppenbarligen inte orginal, men förmodligen ditskruvad på samma vis eftersom den sitter klart bättre fast om man ruckar på den än vad stereos som är 'i-klickade' sitter. (Plockade nämligen ut den ur min gamla bil utan större problem)
Någon som har något bra tips på hur man får ut den på ett smidigt vis? Alternativet att montera bort allt finns ju alltid, men om det finns ett smidigare sätt så är ju det helt klart att föredra...
Vill ju inte börja med att bända och slita i plastbitarna runt stereon utan att veta hur de sitter fast...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang