BEHÖVER HJÄLP! Ang. importköp av lyktor.

MammDiin
7 juli 2012 · 2 019 Inlägg

Ulf_W skrev:

Christian S skrev:

Ulf_W skrev:

I alla jag haft har funnits en "spak" inne i strålkastaren man ändrar med.

ingenting jag någonsin sett eller hört innan.

Ulf_W skrev:
TS har beställt eftermarknadslysen, dom kan man ändra eftersom dom naturligtvis inte tillverkas specifikt till vilket land dom ska säljas i... Vad är problemet?

mycket tveksam till det.

Tro vad du vill, jag har haft eftermarknadslysen på mina 3 senaste bilar och alla dom har gått ändra mellan LHD till RHD.

Var det projektor- eller reflektorlysen? Projektor brukar det gå att byta ''avskärmningsskölden'' på. Men då måste man vanligtvis skruva bort linsen på dem, för att kunna byta dem.

Ulf_W bilder.ulfw.se
7 juli 2012 · 1 103 Inlägg

MammDiin skrev:
Var det projektor- eller reflektorlysen? Projektor brukar det gå att byta ''avskärmningsskölden'' på. Men då måste man vanligtvis skruva bort linsen på dem, för att kunna byta dem.

Projektor, och nej man behöver inte skruva bort nåt för det finns en spak som jag redan skrivit.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
MammDiin
7 juli 2012 · 2 019 Inlägg

Ulf_W skrev:

MammDiin skrev:
Var det projektor- eller reflektorlysen? Projektor brukar det gå att byta ''avskärmningsskölden'' på. Men då måste man vanligtvis skruva bort linsen på dem, för att kunna byta dem.

Projektor, och nej man behöver inte skruva bort nåt för det finns en spak som jag redan skrivit.

Jaha, låter fint det. Men drar det ''avskärmningsskölden'' till andra sidan då istället när man drar i spaken, eller hur funkar det?

Ulf_W bilder.ulfw.se
7 juli 2012 · 1 103 Inlägg

MammDiin skrev:
Jaha, låter fint det. Men drar det ''avskärmningsskölden'' till andra sidan då istället när man drar i spaken, eller hur funkar det?

Ja det är väl det enda sättet att vända på ljusbilden.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
MammDiin
7 juli 2012 · 2 019 Inlägg

Ulf_W skrev:

MammDiin skrev:
Jaha, låter fint det. Men drar det ''avskärmningsskölden'' till andra sidan då istället när man drar i spaken, eller hur funkar det?

Ja det är väl det enda sättet att vända på ljusbilden.

Det är ju rätt bra lösning.
Men om det är reflektor så finns det väl ingen direkt lösning på att få ljusbilden ändrad.

MartyCentury
7 juli 2012 · 20 Inlägg

MammDiin skrev:

Ulf_W skrev:

MammDiin skrev:
Jaha, låter fint det. Men drar det ''avskärmningsskölden'' till andra sidan då istället när man drar i spaken, eller hur funkar det?

Ja det är väl det enda sättet att vända på ljusbilden.

Det är ju rätt bra lösning.
Men om det är reflektor så finns det väl ingen direkt lösning på att få ljusbilden ändrad.

Inte så att du har ett par lysen hemma som du kan visa med hjälp av bilder vad det är för spak du pratar om? wink

I live my life a quarter mile at the time
Ulf_W bilder.ulfw.se
7 juli 2012 · 1 103 Inlägg

MartyCentury skrev:
Inte så att du har ett par lysen hemma som du kan visa med hjälp av bilder vad det är för spak du pratar om? wink

Dom sitter på bilen och jag tänker inte plocka av dom bara för det.
När du har lysena framför dig är det väldigt tydligt.
Går inte missa medan man lossar transportsäkringarna och monterar ställmotorerna...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
MartyCentury
11 juli 2012 · 20 Inlägg

Fann inte den omtalade spaken och på innersidan är dem markerade med RHD..

I live my life a quarter mile at the time
MammDiin
14 juli 2012 · 2 019 Inlägg

MartyCentury skrev:
Fann inte den omtalade spaken och på innersidan är dem markerade med RHD..

Det var ju inte så bra...
Du kan skicka ett mail till stället du köpte lysena ifrån, och fråga om det är möjligt att ändra ljusbilden till LHD.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang