Hur justerar öppen dumpventil

Fear38
21 juli 2012 · 658 Inlägg

Mack skrev:

Fear38 skrev:

Mack skrev:

Ja.
Förmodligen så öppnar han alldeles för tidigt när laddtrycket kommer, vilket innebär att han också blir slöare.

Hur skall jag börja och hur skall jag få till detta? Ge mig mera tips tack gärna......  vore heliogt tacksam, tyckte den blev slöare hur jag än skruva på den där. Skall man börja från spänd o arbeta mot slappare eller vilken  ordning e bäst och hur många varv gör nåt?

Jag hade börjat med ganska spänd och arbetat mig mot det slappare hållet. Man hör ju när det är rätt. Blir många testturer men det vinner man på i längden.

Edit: Säger dock inte att det är det rätta sättet, men det är så jag skulle ha gjort.

Nu har jag skruvat ut den typ 1.5 cm alltså slappare då har den slutat o kvittra, men laddtrycket lite sämre istället men den dumpar mer som den skall. Skall den skruvas ytterligare mer oxå, när laddet blir sämre kan det bli det båda hållen. Jag testade nu o öppna huven o gasa manuellt under huven varva den lite så jag såg att kolven rörde på sig i dumpen men långt ifrån att den var öppen på tomgång. Kan man sjustera nästan tills kolven öppnar sig vid minst varvning men så man ser att den stänger på tomgång? Små hål runt kolven så jag ser ju den lätt under huven.

Kamulen
21 juli 2012 · 930 Inlägg

Testa att sätta en rak slang i från insuget utan tkors etc.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang