Vilket chip tycker ni är bäst till 740 turbo ?

Andreehellstrom
22 juli 2012 · 131 Inlägg

Hej ! det är så att jag har ett ecomax chip i min 740 turbo 90 . så undrar om ni har något förslag på något som är bättre , mer effekt osv osv .

Av små grisar blir det stora svin
Mr_Aira Mr_Aira
22 juli 2012 · 105 Inlägg

Andreehellstrom skrev:
Hej ! det är så att jag har ett ecomax chip i min 740 turbo 90 . så undrar om ni har något förslag på något som är bättre , mer effekt osv osv .

jag tycker Viking EcoMAX duger om de är det chippet du har i din bil. vill du ha mer hk osv är det ju bara öka laddet å tanka 98, dock inte mer än 0,8bar på orginal koppling smile

Volvo 940 FTT "Busen" (1995)
Andreehellstrom
22 juli 2012 · 131 Inlägg

Mr_Aira skrev:

Andreehellstrom skrev:
Hej ! det är så att jag har ett ecomax chip i min 740 turbo 90 . så undrar om ni har något förslag på något som är bättre , mer effekt osv osv .

jag tycker Viking EcoMAX duger om de är det chippet du har i din bil. vill du ha mer hk osv är det ju bara öka laddet å tanka 98, dock inte mer än 0,8bar på orginal koppling smile

Jo det vet jag smile men alla chip ger ju olika hk och nm , och presterar olika . Men om jag vill ha ett "värre" än det jag har nu vad rekommenderar du då ?

Av små grisar blir det stora svin
Mr_Aira Mr_Aira
22 juli 2012 · 105 Inlägg

Andreehellstrom skrev:

Mr_Aira skrev:

Andreehellstrom skrev:
Hej ! det är så att jag har ett ecomax chip i min 740 turbo 90 . så undrar om ni har något förslag på något som är bättre , mer effekt osv osv .

jag tycker Viking EcoMAX duger om de är det chippet du har i din bil. vill du ha mer hk osv är det ju bara öka laddet å tanka 98, dock inte mer än 0,8bar på orginal koppling smile

Jo det vet jag smile men alla chip ger ju olika hk och nm , och presterar olika . Men om jag vill ha ett "värre" än det jag har nu vad rekommenderar du då ?

då får du börja skruva i bilen lite mer för att de ska hända mer smile

Volvo 940 FTT "Busen" (1995)
Andreehellstrom
22 juli 2012 · 131 Inlägg

Mr_Aira skrev:

Andreehellstrom skrev:

Mr_Aira skrev:
jag tycker Viking EcoMAX duger om de är det chippet du har i din bil. vill du ha mer hk osv är det ju bara öka laddet å tanka 98, dock inte mer än 0,8bar på orginal koppling smile

Jo det vet jag smile men alla chip ger ju olika hk och nm , och presterar olika . Men om jag vill ha ett "värre" än det jag har nu vad rekommenderar du då ?

då får du börja skruva i bilen lite mer för att de ska hända mer smile

Det jag har nu är , 3" hela vägen med downpipe , portad 531 topp , t4a turbo , ecomax chip , ladd 1 bar , sportfilter , vx3 kam

Senast redigerat av Andreehellstrom (22 juli 2012)

Av små grisar blir det stora svin
Louksor
23 juli 2012 · 1 915 Inlägg

Ett annat chip till din bil ger inte mer effekt i motorn. Det sköter bara bränsle osv.
Så länge som du har samma laddtryck som nu, så kommer det inte bli nån skillnad på effekten.

Är du ute efter mer effekt så är det högre laddtryck som gäller, eller modifiera motorn....
Kanske dags att uppgradera till större turbo, spridare & LMM och vassare kamaxel......

Andreehellstrom skrev:
Jo det vet jag smile men alla chip ger ju olika hk och nm , och presterar olika . Men om jag vill ha ett "värre" än det jag har nu vad rekommenderar du då ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Andreehellstrom
23 juli 2012 · 131 Inlägg

Louksor skrev:
Ett annat chip till din bil ger inte mer effekt i motorn. Det sköter bara bränsle osv.
Så länge som du har samma laddtryck som nu, så kommer det inte bli nån skillnad på effekten.

Är du ute efter mer effekt så är det högre laddtryck som gäller, eller modifiera motorn....
Kanske dags att uppgradera till större turbo, spridare & LMM och vassare kamaxel......

Andreehellstrom skrev:
Jo det vet jag smile men alla chip ger ju olika hk och nm , och presterar olika . Men om jag vill ha ett "värre" än det jag har nu vad rekommenderar du då ?

Okey , men vad jag har hört så går mitt chip bara att ladda 1,2 bar med ? . vad för spridare och lmm rekommenderar du ? kanske ska ta o köpa en ställbar BTR oxå ?

Av små grisar blir det stora svin
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang