Volvo S60 T5 vs Saab 9-3 aero

PERFORMANCE by EM
8 oktober 2005 · 198 Inlägg

ebbe skrev:

Talladega Power skrev:
men den stora skillnaden är att GM har sabbat SAAB:s sportiga framtoning som dom en gång hade... hade GM inte tagit an saab så hade det kunnat blivit sportiga bilar även nu (sportigare än vad dom är nu!). 

men sen kan ju ni volvo ägare titta hur det ser ut på Nybilförsäljningen i ENGLAND där SAAB har en stor kund skara, och för i år en ökning från förra året med 125% !!!!    och det är framförallt p.g.a nya 9-3ss och 9-3sc  som ligger bakom det! 

volvo har inte alls ökat i just england!  (om jag inte minns fel så backade dom!)     

volvo ägare borde sätta sig i en antingen gammal 9000 aero med skapligt trim eller en spritt nya 9-5 AERO, då kan jag lova att ni alla volvo "fanatiker" ler inombords p.g.a det härliga  klippet som finns i just en SAAB  som ändå är små rå i karaktären ,det är svårt att förklara men det finns bara ett fint ord för det SAABISH !!!

det är dags för er att kliva ut ur garderoben volvo ägare ! 
smile

MVH

Hmmmm England jaha...RESTEN AV VÄRLDEN DÅ???? Vem tror du säljer bäst där då? Det var en löjlig utmärkning det. Sen så sitta i en ny saab 9-5 ja visst sätt du dig i en S60R då. Volvo är ljusår före saab i deras teknologi iallafall om man kollar in detaljer och funktioner. Många babblar om att saab är ensamma om t.ex "night panel" och placeringen av tändningslåset. Det är väll ingen annan biltiverkare som vill ta efter en helt korkad placering av tändningslåset eller ha en onödig funktion som nightpanel. Det jag menar är att om det skulle vart så bra tror du inte alla andra biltillverkare skulle kopiera saab, för någon patent ligger det inte bakom...

De e ju derför saab bara har sålt u.n.g 5milijoner bilar sen dom börja tillverkas och volvo närmare 15-20milijoner.Du snackar om 9000 aero stolar visst dom kanske va bra för 10år sen...Men det har utvecklas mycket mer efter det. V70 leder ju STORT över hela världen med sina komfortstolar.Jämnförelsen gjordes med flera bilar t.ex saab 9-5,lexus gs300,mercedes,bmw m.m....Kolla på MERA MOTORNS test 9-5aero HIRSCH VS V70R...Volvon slog saab på allting precis allting.R modellen e då inte trimmad eller nått o ni hade en hirsch en "värsting" alltså och vi en R orginal vad hade hänt om dom gemförde med en EVOLVE V70R mot en HIRSCH.....NI HADE FÅTT STOR PISK.INSE ALLDRIG SAAB

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN
Talladega Power
8 oktober 2005 · 85 Inlägg

ebbe skrev:

chrizz skrev:

ebbe skrev:

Hmmmm England jaha...RESTEN AV VÄRLDEN DÅ???? Vem tror du säljer bäst där då? Det var en löjlig utmärkning det. Sen så sitta i en ny saab 9-5 ja visst sätt du dig i en S60R då. Volvo är ljusår före saab i deras teknologi iallafall om man kollar in detaljer och funktioner. Många babblar om att saab är ensamma om t.ex "night panel" och placeringen av tändningslåset. Det är väll ingen annan biltiverkare som vill ta efter en helt korkad placering av tändningslåset eller ha en onödig funktion som nightpanel. Det jag menar är att om det skulle vart så bra tror du inte alla andra biltillverkare skulle kopiera saab, för någon patent ligger det inte bakom...

Det där med patent, hur vet du det? Jag vet alltså inte, men har du belägg för det du säger eller tar du det ur luften? (ang. nightpanel och nyckelplaceringen alltså, för det är väl vad du menade att de inte har patent på?)

Det är ju inget jag står och hittar på om det är det du menar. Men jag har bara hört det från andra forum med liknande trådar. Night panel har jag bara läst att det inte är patentbelagt men placeringen av tändninglåset är det motorjournalister som har tagit reda på som liksom många förundrats av konstrukören tänkte på.

Vadå vilka forum har du Hört/läst detta på ???  "yatzy" .   eller TBC  vad det nu heter där ni volvo fantaster hänger på  smile

mvh

chrizz Administratör
8 oktober 2005 · 11 790 Inlägg

ebbe skrev:

chrizz skrev:

ebbe skrev:
Hmmmm England jaha...RESTEN AV VÄRLDEN DÅ???? Vem tror du säljer bäst där då? Det var en löjlig utmärkning det. Sen så sitta i en ny saab 9-5 ja visst sätt du dig i en S60R då. Volvo är ljusår före saab i deras teknologi iallafall om man kollar in detaljer och funktioner. Många babblar om att saab är ensamma om t.ex "night panel" och placeringen av tändningslåset. Det är väll ingen annan biltiverkare som vill ta efter en helt korkad placering av tändningslåset eller ha en onödig funktion som nightpanel. Det jag menar är att om det skulle vart så bra tror du inte alla andra biltillverkare skulle kopiera saab, för någon patent ligger det inte bakom...

Det där med patent, hur vet du det? Jag vet alltså inte, men har du belägg för det du säger eller tar du det ur luften? (ang. nightpanel och nyckelplaceringen alltså, för det är väl vad du menade att de inte har patent på?)

Det är ju inget jag står och hittar på om det är det du menar. Men jag har bara hört det från andra forum med liknande trådar. Night panel har jag bara läst att det inte är patentbelagt men placeringen av tändninglåset är det motorjournalister som har tagit reda på som liksom många förundrats av konstrukören tänkte på.

Ok, men sanningshalten i "andra forum och liknande trådar" är jag inte mycket för tyvärr. Felaktigheter sprider nog sig rätt bra sådär "jag har hör att... osv". Händer rätt mycket på vägen. Men det vore intressant om det fanns belägg för det där med nyckeln och night panel.

Personligen tycker jag nyckelplaceringen är genialisk, och även om den är typisk för Saab och något man inte vill gå ifrån av principskäl så tycker jag den ändå är praktisk. Man kan t.ex. ha mycket nycklar på knippan som slipper dingla och slå i benet...

Poängen är att jag åtminstone inte ser några direkta nackdelar med placeringen, utan snarare fördelar. Det är en vanesak som med mycket annat att ha nycklarna där bara...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Sagge_AM
8 oktober 2005 ·

Echelon skrev:

Sagge_AM skrev:
Och när jag säger en Trimmad S60R med 350hk då menar jag Bara med ett enda Chip !!

kolla själv:

S60 R

Product 1 to 1 of 1
Page:  1


Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr


Gå in på http://www.atechmotor.com

Sedan på 1. Trimmsatser, 2. Volvo, 3. S60, 4. S60R
Så får ni se

Ska det vara något märkvärdigt? Maptun steg 1 till Saab 9000 Aero från 225 till 270hk med bara ett chip!.. eller varför inte steg 7? från 225 till 500hk
"Steg 7 - 500 Hk, 600 Nm Saab 9000 2.3T 225 Hk 94-98 "
Där har du en bil som lämnar det mesta bakom sig... samtidigt som den har de bekvämaste stolarna som suttit i en bil som original

Ok från 225hk - 270hk så har det tagit upp 45hk, medans Volvo tog upp 50hk.
Och 500hk på Steg 7, herregud Volvo kan få över 600hk me steg 7 trimm,
Och om du vill jämnföra Trimmsatser med Volvo och Saab så Kan du få till
Atechmotor.com där de har både trimm för Saab och Volvo !

Jag ska visa er Skillnader:

Volvo S60R Steg 1.

Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering = Chip !
More Info 


Saab 9-5 Aero Steg 1.

Steg1 260 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering = Chip
More Info    8.995,00 kr

Volvo Fick upp med 1 chip 50hk medans Saab fick upp ynkliga 10-30hk.


steg 1. S40 T5 04:a

Steg 1 260hk/400nm
PPC
More Info    7.900,00 kr


Saab 9-3 Aero steg 1.

Steg1 260 Hk 350 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    8.995,00 kr

Där fick Saab och Volvo 260hk men Saab 350nm Fast Volvo fick 400nm

På båda Trimm testerna hos Atechmotor.com Vinner Volvo!

Och saab 9000 aero får:

Steg1 265 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    5.995,00 kr

265hk med ett Chip, Steg 1. det tog upp 40hk,
Då jag jämnförde den med Volvo 850R

steg1 290 Hk 425 Nm
Styrdonsoptimering sportluftfilter inkl. montering och justering
More Info    4.195,00 kr

Där den fick 290hk med ett Chip och Sportfilter !

Och 850R's Steg 7. tar upp till 400hk !!

Steg 7 400hk/570Nm
Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar Mod block 3" avgas inkl racekat Byte turbo Alu intercooler Sportkoppling Spridare Lmm Bränslepump Mappning Övr mtrl
More Info   

I rest my Case wink

Senast redigerat av Sagge_AM (8 oktober 2005)

ebbe
8 oktober 2005 · 15 Inlägg

Shitt nu börjar jag med tröttna på det här! jag har iallafall alldrig sagt att volvo inte har brister. Ta min förra volvo v40 som exempel, helt fabriksny, den strulade precis allting på så volvo löste in den efter 6 månader och 30 verkstadsbesök. Men det är väll sånna här trådar som som forum är till för till stor del, så folk kan "munhuggas" bara det inte går mot personangrepp.
Alla har vi olika uppfattningar och tycker om att ta upp dom olika märkenas brister, och jag är ingen undantag...tycker bara det börjar gå lite väl långt.

Over and out! wink

Senast redigerat av ebbe (8 oktober 2005)

Fant
8 oktober 2005 · 43 Inlägg

volvo s60 T5 klart
mycket snyggare, skönare, går bättre och bara allmänt bättre än saaben.

The Connoisseurs Red Car Club
Malmoe SSS -12
8 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Finns det ingen T5-R hos S60? För en R är riktigt fet... Men det där kjolpaketet som volvo har som extra är sjukligt fett big_smile

Jag talar inte för Saab, men det hade inte varit helt fel med en Aero, en viss dubbelmoral men jag kan leva med det!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
1of3
8 oktober 2005 · 1 Inlägg

Varför är det alltid så här När nån diskuterar antingen Volvo el. Saab?
För F*N Blir trött som bara satan!!!

Volvo ÄR BRA!
SaaB ÄR BRA!

Den verkliga Boven är ju GM som förändrar de svenska volvo o Saab till jänkar bilar med gu vet vad i motor vägar! 
Det är ingen svensk Bil Längre juh!!! sad

Tycker inte att nån kan fortsätta en debatt om vem som är bäst. Det hela handlar mest om vad som passar vem bäst. Respektera Volvo. Respektera Saab.

Talladega Power
8 oktober 2005 · 85 Inlägg

Sagge_AM skrev:

Echelon skrev:

Sagge_AM skrev:
Och när jag säger en Trimmad S60R med 350hk då menar jag Bara med ett enda Chip !!

kolla själv:

S60 R

Product 1 to 1 of 1
Page:  1


Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr


Gå in på http://www.atechmotor.com

Sedan på 1. Trimmsatser, 2. Volvo, 3. S60, 4. S60R
Så får ni se

Ska det vara något märkvärdigt? Maptun steg 1 till Saab 9000 Aero från 225 till 270hk med bara ett chip!.. eller varför inte steg 7? från 225 till 500hk
"Steg 7 - 500 Hk, 600 Nm Saab 9000 2.3T 225 Hk 94-98 "
Där har du en bil som lämnar det mesta bakom sig... samtidigt som den har de bekvämaste stolarna som suttit i en bil som original

Ok från 225hk - 270hk så har det tagit upp 45hk, medans Volvo tog upp 50hk.
Och 500hk på Steg 7, herregud Volvo kan få över 600hk me steg 7 trimm,
Och om du vill jämnföra Trimmsatser med Volvo och Saab så Kan du få till
Atechmotor.com där de har både trimm för Saab och Volvo !

Jag ska visa er Skillnader:

Volvo S60R Steg 1.

Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering = Chip !
More Info 


Saab 9-5 Aero Steg 1.

Steg1 260 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering = Chip
More Info    8.995,00 kr

Volvo Fick upp med 1 chip 50hk medans Saab fick upp ynkliga 10-30hk.


steg 1. S40 T5 04:a

Steg 1 260hk/400nm
PPC
More Info    7.900,00 kr


Saab 9-3 Aero steg 1.

Steg1 260 Hk 350 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    8.995,00 kr

Där fick Saab och Volvo 260hk men Saab 350nm Fast Volvo fick 400nm

På båda Trimm testerna hos Atechmotor.com Vinner Volvo!

Och saab 9000 aero får:

Steg1 265 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    5.995,00 kr

265hk med ett Chip, Steg 1. det tog upp 40hk,
Då jag jämnförde den med Volvo 850R

steg1 290 Hk 425 Nm
Styrdonsoptimering sportluftfilter inkl. montering och justering
More Info    4.195,00 kr

Där den fick 290hk med ett Chip och Sportfilter !

Och 850R's Steg 7. tar upp till 400hk !!

Steg 7 400hk/570Nm
Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar Mod block 3" avgas inkl racekat Byte turbo Alu intercooler Sportkoppling Spridare Lmm Bränslepump Mappning Övr mtrl
More Info   

I rest my Case wink

Haha där ser du vilken motor som håller bäst !!!  volvon MÅSTE BYTA!! till  andra kolvar och stakar medans SAAB:ens är så robust bygda så att dom håller för 500hk (9000) alla gånger., tror till och med att "MAPTUN fredrik bengtsson" åkte med  590hk 800nm i sin 9000 med ORGINAL kolvar och stakar!!   DET HAR NÅGON VOLVO ALDRIG NÅGONSIN KUNNAT!!!


Mvh /Daniel

Racingmikke
8 oktober 2005 · 85 Inlägg

Att ni orkar..

Varför tanga när man kan ha boxer?
ebbe
8 oktober 2005 · 15 Inlägg

ge upp nu!  roll

Sagge_AM
8 oktober 2005 ·

Talladega Power skrev:

Sagge_AM skrev:

Echelon skrev:
Ska det vara något märkvärdigt? Maptun steg 1 till Saab 9000 Aero från 225 till 270hk med bara ett chip!.. eller varför inte steg 7? från 225 till 500hk
"Steg 7 - 500 Hk, 600 Nm Saab 9000 2.3T 225 Hk 94-98 "
Där har du en bil som lämnar det mesta bakom sig... samtidigt som den har de bekvämaste stolarna som suttit i en bil som original

Ok från 225hk - 270hk så har det tagit upp 45hk, medans Volvo tog upp 50hk.
Och 500hk på Steg 7, herregud Volvo kan få över 600hk me steg 7 trimm,
Och om du vill jämnföra Trimmsatser med Volvo och Saab så Kan du få till
Atechmotor.com där de har både trimm för Saab och Volvo !

Jag ska visa er Skillnader:

Volvo S60R Steg 1.

Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering = Chip !
More Info 


Saab 9-5 Aero Steg 1.

Steg1 260 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering = Chip
More Info    8.995,00 kr

Volvo Fick upp med 1 chip 50hk medans Saab fick upp ynkliga 10-30hk.


steg 1. S40 T5 04:a

Steg 1 260hk/400nm
PPC
More Info    7.900,00 kr


Saab 9-3 Aero steg 1.

Steg1 260 Hk 350 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    8.995,00 kr

Där fick Saab och Volvo 260hk men Saab 350nm Fast Volvo fick 400nm

På båda Trimm testerna hos Atechmotor.com Vinner Volvo!

Och saab 9000 aero får:

Steg1 265 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    5.995,00 kr

265hk med ett Chip, Steg 1. det tog upp 40hk,
Då jag jämnförde den med Volvo 850R

steg1 290 Hk 425 Nm
Styrdonsoptimering sportluftfilter inkl. montering och justering
More Info    4.195,00 kr

Där den fick 290hk med ett Chip och Sportfilter !

Och 850R's Steg 7. tar upp till 400hk !!

Steg 7 400hk/570Nm
Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar Mod block 3" avgas inkl racekat Byte turbo Alu intercooler Sportkoppling Spridare Lmm Bränslepump Mappning Övr mtrl
More Info   

I rest my Case wink

Haha där ser du vilken motor som håller bäst !!!  volvon MÅSTE BYTA!! till  andra kolvar och stakar medans SAAB:ens är så robust bygda så att dom håller för 500hk (9000) alla gånger., tror till och med att "MAPTUN fredrik bengtsson" åkte med  590hk 800nm i sin 9000 med ORGINAL kolvar och stakar!!   DET HAR NÅGON VOLVO ALDRIG NÅGONSIN KUNNAT!!!


Mvh /Daniel

Haha jaa det klart man måste byta Kolvar , stakar, koppling osv. efter 400hk !
Och det där är den Gamla 850:in Kolla de nya bilarna S60:in och S40:in Hade båda starkare motorer och mer effekt ökning än Saab!
Saaben's motor effekt ökade bara med ynkliga 10-30hk medans Volvorna öka med ca: 50hk - 60hk med bara 1chip !!

Saaben's Steg 3. höjs mindre än Volvos Steg 1. (Lite pinsamt för saab)

Saab's Steg 3.

Steg3 280 Hk 440 Nm
Styrdonsoptimering 3" Avgassystem inkl. framrör. Sportkatalysator Sportluftfilter Bränsletrycksregulator
More Info

Volvo's Steg 1.

Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr

Senast redigerat av Sagge_AM (8 oktober 2005)

Talladega Power
8 oktober 2005 · 85 Inlägg

Sagge_AM skrev:

Talladega Power skrev:

Sagge_AM skrev:

Ok från 225hk - 270hk så har det tagit upp 45hk, medans Volvo tog upp 50hk.
Och 500hk på Steg 7, herregud Volvo kan få över 600hk me steg 7 trimm,
Och om du vill jämnföra Trimmsatser med Volvo och Saab så Kan du få till
Atechmotor.com där de har både trimm för Saab och Volvo !

Jag ska visa er Skillnader:

Volvo S60R Steg 1.

Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering = Chip !
More Info 


Saab 9-5 Aero Steg 1.

Steg1 260 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering = Chip
More Info    8.995,00 kr

Volvo Fick upp med 1 chip 50hk medans Saab fick upp ynkliga 10-30hk.


steg 1. S40 T5 04:a

Steg 1 260hk/400nm
PPC
More Info    7.900,00 kr


Saab 9-3 Aero steg 1.

Steg1 260 Hk 350 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    8.995,00 kr

Där fick Saab och Volvo 260hk men Saab 350nm Fast Volvo fick 400nm

På båda Trimm testerna hos Atechmotor.com Vinner Volvo!

Och saab 9000 aero får:

Steg1 265 Hk 420 Nm
Styrdonsoptimering
More Info    5.995,00 kr

265hk med ett Chip, Steg 1. det tog upp 40hk,
Då jag jämnförde den med Volvo 850R

steg1 290 Hk 425 Nm
Styrdonsoptimering sportluftfilter inkl. montering och justering
More Info    4.195,00 kr

Där den fick 290hk med ett Chip och Sportfilter !

Och 850R's Steg 7. tar upp till 400hk !!

Steg 7 400hk/570Nm
Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar Mod block 3" avgas inkl racekat Byte turbo Alu intercooler Sportkoppling Spridare Lmm Bränslepump Mappning Övr mtrl
More Info   

I rest my Case wink

Haha där ser du vilken motor som håller bäst !!!  volvon MÅSTE BYTA!! till  andra kolvar och stakar medans SAAB:ens är så robust bygda så att dom håller för 500hk (9000) alla gånger., tror till och med att "MAPTUN fredrik bengtsson" åkte med  590hk 800nm i sin 9000 med ORGINAL kolvar och stakar!!   DET HAR NÅGON VOLVO ALDRIG NÅGONSIN KUNNAT!!!


Mvh /Daniel

Haha jaa det klart man måste byta Kolvar , stakar, koppling osv. efter 400hk !
Och det där är den Gamla 850:in Kolla de nya bilarna S60:in och S40:in Hade båda starkare motorer och mer effekt ökning än Saab!
Saaben's motor effekt ökade bara med ynkliga 10-30hk medans Volvorna öka med ca: 50hk - 60hk med bara 1chip !!

Saaben's Steg 3. höjs mindre än Volvos Steg 1. (Lite pinsamt för saab)

Saab's Steg 3.

Steg3 280 Hk 440 Nm
Styrdonsoptimering 3" Avgassystem inkl. framrör. Sportkatalysator Sportluftfilter Bränsletrycksregulator
More Info

Volvo's Steg 1.

Steg 1 350hk/500Nm
Styrdonsoptimering
More Info    6.195,00 kr

mycket klent argument från din sida om jag får säga !

en volvo måste ha drygt 40 hästar mer för att vara likvärdig en SAAB:s faktiska prestanda     en volvo 850turbo med så kallat "290Hk" chip har jag rastat inte bara en gång men 2ggr och då har min bil ca:230Hk...  så volvons effekt  är juh i så fall överkant ....sen väldigt klent för att vara en 5cyl


nu skiter jag i denna tråd

Echelon
8 oktober 2005 · 186 Inlägg

1of3 skrev:
Varför är det alltid så här När nån diskuterar antingen Volvo el. Saab?
För F*N Blir trött som bara satan!!!

Volvo ÄR BRA!
SaaB ÄR BRA!

Den verkliga Boven är ju GM som förändrar de svenska volvo o Saab till jänkar bilar med gu vet vad i motor vägar! 
Det är ingen svensk Bil Längre juh!!! sad

Tycker inte att nån kan fortsätta en debatt om vem som är bäst. Det hela handlar mest om vad som passar vem bäst. Respektera Volvo. Respektera Saab.

Tror ingen kan säga det bättre, BRA TALAT!

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Sagge_AM
9 oktober 2005 ·

Aa den här tråden har gått lite överdrivet, det Spelar ingen roll
Saab och Volvo är bra på deras egna sätt, och framför allt är det så
att man kommer alltid säga den bilen man själv tycker mest om.
Det är en smaksak ..

Båda bilarna är bra ingen bättre ingen sämre ! ...

plumpen Mohaaaa
14 oktober 2005 · 95 Inlägg

Smaken är som baken, delad.smile

http://www.garaget.org/?car=11176

Sagge_AM
14 oktober 2005 ·

Åh men herregud ja kan visa mycket skönare S60 bilar änd en där Saaben: Ta min egen som ett exempel .. Elle de här :

http://www.garaget.org/?car=5039
http://www.garaget.org/?car=9816 (den här har 310hk!!) Snygg bil MnM wink
http://www.garaget.org/?car=8655 (Jävligt snygg)
http://www.garaget.org/?car=10753 (Min bil)
http://www.garaget.org/?car=10825

Saab knäcker aldrig dessa bilar (Snygga bilar grabbar) Punk slut .

CittraOnly Citroenfrälst
14 oktober 2005 · 1 Inlägg

Detta måste vara den mest INFANTILA tråden på mycket länge...
Snacka om att ta en diskussion på sandlådenivå!

Citroen är bilarnas bil.
chrizz Administratör
14 oktober 2005 · 11 790 Inlägg

1of3 skrev:
Varför är det alltid så här När nån diskuterar antingen Volvo el. Saab?
För F*N Blir trött som bara satan!!!

Volvo ÄR BRA!
SaaB ÄR BRA!

Den verkliga Boven är ju GM som förändrar de svenska volvo o Saab till jänkar bilar med gu vet vad i motor vägar! 
Det är ingen svensk Bil Längre juh!!! sad

Tycker inte att nån kan fortsätta en debatt om vem som är bäst. Det hela handlar mest om vad som passar vem bäst. Respektera Volvo. Respektera Saab.

Tycker det här citatet får bli en bra avslutning på denna tråd som tenderar att spåra ur lite väl ...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang