Octavia rs1 med steg 2 från BSR,men bytt främre rör [steg 3]. Hur kan man hitta någon som mappar chippet?

An_Te
10 augusti 2012 · 8 Inlägg

Hej goddag.
Har stött på ett "litet" problem.
Köpte bilen för ca.1år sen med steg 2 installerat.
Och för någon månad sen gick flexröret på främre röret av,och nytt var inte direkt billigt.
Så jag investerade i ett rostfritt 3" från feritta med racekat,och nu går inte bilen riktigt som den ska.
Och BSR har ingen map för det,utan någon direkt anledning till svar.
Så min fråga är,hur kan jag lösa problemet?

Tackar för svar!

Richtenb
10 augusti 2012 · 1 365 Inlägg

Kolla med Turbocenter eller itsfun. Räkna med att det kostar kring 7000 för en riktig mapp. Men förr eller senare måste man lämna chipvärlden

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
An_Te
10 augusti 2012 · 8 Inlägg

Jag skiter i,sålänge den går som den ska smile
Men hur gör dom då med chippet tro?
Byter ut,tar bort etc?

Richtenb
11 augusti 2012 · 1 365 Inlägg

Sålänge inte chippet i boxen är låst så kan dom mappa vidare på samma. Om det är låst så måste du sätta i orginalchippet igen

An_Te skrev:
Jag skiter i,sålänge den går som den ska smile
Men hur gör dom då med chippet tro?
Byter ut,tar bort etc?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
An_Te
11 augusti 2012 · 8 Inlägg

Får kika runt lite då.
Levererar dessutom reservdelar till turbo center,så det borde inte vara några större problem att få det och funka där.
Tack för svaret iallafall

Richtenb
11 augusti 2012 · 1 365 Inlägg

Varsegod, då lär det inte bli några problem att få det fixat smile

Lycka till

An_Te skrev:
Får kika runt lite då.
Levererar dessutom reservdelar till turbo center,så det borde inte vara några större problem att få det och funka där.
Tack för svaret iallafall

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
VAnd3rsson
11 augusti 2012 · 438 Inlägg

Hur menar du att bilen går konstigt sen du bytte röret?
jag menar bara på att något kan ha gått sönder?
sen det här med att säga att bilen är chippad går inte att säga för man bytar inte chipp i dessa bilar utan man bara laddar över en ny programmvara till boxen via obd uttaget.
Så går det till när vi bsr trimmar på jobbet i alla fall.

Mvh VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
An_Te
11 augusti 2012 · 8 Inlägg

Ja det där med chip har jag ingen aning om hur det fungerar.
Men bilen går ryckigt vid gas pådrag,och skulle gissa att det har med avgasflödet eller något liknande att göra.
För i jämförelse med originalröret så är det ju en skillnad i storlek,och är den mappad med originalröret så,i mitt huvud iallafall,blir det mindre motstånd,som kan ge upphov till den ryckiga gången?
Och du har ingen aning om varför det inte finns steg 3 till min bil då?
För han jag pratade med hade ingen aning

SibbSon Mr. AUDI !
11 augusti 2012 · 642 Inlägg

An_Te skrev:
Ja det där med chip har jag ingen aning om hur det fungerar.
Men bilen går ryckigt vid gas pådrag,och skulle gissa att det har med avgasflödet eller något liknande att göra.
För i jämförelse med originalröret så är det ju en skillnad i storlek,och är den mappad med originalröret så,i mitt huvud iallafall,blir det mindre motstånd,som kan ge upphov till den ryckiga gången?
Och du har ingen aning om varför det inte finns steg 3 till min bil då?
För han jag pratade med hade ingen aning

Du behöver INTE mappa om bilen för att du bytt till större downpipe eller avgas.. snarare så att du måste ha läckage ngnstans, se till o kolla packningar samt att allt är åtdraget smile Om du har vägarna förbi Claus så prata med honom men han kommer säga samma sak wink

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
An_Te
12 augusti 2012 · 8 Inlägg

Något läckage har jag inte,och allt sitter som det ska. Men något är ju galet iallafall. Men om du är helt hundra på din sak,så får jag helt enkelt kolla på andra tänkbara problem smile

SibbSon Mr. AUDI !
12 augusti 2012 · 642 Inlägg

An_Te skrev:
Något läckage har jag inte,och allt sitter som det ska. Men något är ju galet iallafall. Men om du är helt hundra på din sak,så får jag helt enkelt kolla på andra tänkbara problem smile

Vad hade du ändrat på när det blev bluddrande gas vid pådrag?
Ett tips e välle att byta stift, rengöra LMM med elektronikrengöring.. ngt att börja med som inte kostar mkt cool

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
An_Te
13 augusti 2012 · 8 Inlägg

Bluddra och bluddra. Går bara inte som förut. Lite ryckigt vid pådrag lixom.
Stift är nyligen bytta. LMM är väl isåfall nästa steg smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang