Volvo 245 sug eller tryckpump under bilen?

JacobSoh
3 augusti 2012 · 72 Inlägg

gör ett försök att nå rätt svar här när inte Mr.Google kan svara åt mig..

Under min Volvo kombi sitter en bensinpump som bekant, och jag har flyttat fästet från - under bilen till en låda i bagageutrymmet. Kommer detta påverka att den startar eller inte? Jag tänker på om de är en sug eller tryckpump..

Har inte gjort klart allt för provstart och har inte kunnat prova än. Och de är ju dumt att skruva dit en pump som inte kanske kommer fungera. Så frågan min är, kommer de fungera med originalpump som satt underbilen, eller behöver jag skaffa en ny pump av något slag?

Årsmodell 87-88.

Senast redigerat av JacobSoh (3 augusti 2012)

cpu1337
3 augusti 2012 · 766 Inlägg

JacobSoh skrev:
gör ett försök att nå rätt svar här när inte Mr.Google kan svara åt mig..

Under min Volvo kombi sitter en bensinpump som bekant, och jag har flyttat fästet från - under bilen till en låda i bagageutrymmet. Kommer detta påverka att den startar eller inte? Jag tänker på om de är en sug eller tryckpump..

Har inte gjort klart allt för provstart och har inte kunnat prova än. Och de är ju dumt att skruva dit en pump som inte kanske kommer fungera. Så frågan min är, kommer de fungera med originalpump som satt underbilen, eller behöver jag skaffa en ny pump av något slag?

Årsmodell 87-88.

sitter en pump i tanken som matar fram bensin till pumpen under bilen

Henkix
20 augusti 2012 · 6 737 Inlägg

jag kunde köra min 740 med bara den pumpen då pumpen i tanken va sönder, och då funkade ju pumpen som både sug och tryckpump tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang