Trimma volvo s40 2.0 16v

perrkas fullt ös medvetslös
20 augusti 2012 · 122 Inlägg

Tjena. Till o börja med, jag vill inte ha en annan bil eller turbo. Det gäller enbart denna bil med sugmotor. Finns det några enkla knep, delar, chip att höja effekten med. Alla idéer o funderingar är välkomna va det gäller denna bil.

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
spokenratt
20 augusti 2012 · 3 860 Inlägg

Varken BSR eller Autotech har ens chip till denna motor på sina hemsidor.. Men kanske finns någon mer lågbudget chip till dom. Men har inte 2.0 en rätt kass motor?

Senast redigerat av spokenratt (21 augusti 2012)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
perrkas fullt ös medvetslös
21 augusti 2012 · 122 Inlägg

Va jag hört är 1.8 den "kassa" motorn. Och nu snackar vi inte em massiv effektökning ett chip som ger 10 hk + luftfiltrt o avgas räcker

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
cpu1337
21 augusti 2012 · 766 Inlägg

perrkas skrev:
Va jag hört är 1.8 den "kassa" motorn. Och nu snackar vi inte em massiv effektökning ett chip som ger 10 hk + luftfiltrt o avgas räcker

om du bara vill ha dom 3 grejer varför startade du en tråd då?tongue
chip finns inget till din bil så du måste köpa eftermarknadssprut och få mappat.
avgas kan du köpa rördelar på biltema och ljuddämpare av bättre sort och bygga själv.
luftfilter säljer alla stylingbutiker på nätet.

spokenratt
21 augusti 2012 · 3 860 Inlägg

perrkas skrev:
Va jag hört är 1.8 den "kassa" motorn. Och nu snackar vi inte em massiv effektökning ett chip som ger 10 hk + luftfiltrt o avgas räcker

Ok, men avgas lär ju finnas hos typ ferrita.se eller simons.se och filter kan du köpa lite var stanns, det är chip jag tror blir det svåra att få tag i...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Alex-s Bakhjulskrafs
21 augusti 2012 · 1 479 Inlägg

1.8 är den lilla volvomotorn, inte så värst dålig
1.8i är mutsubishis GDI och den är fullständigt värdelös.
2.0 är också en volvomotor som 1.8 ungefär

att trimma en sugis, ja du..
se till att få bilen att andas bättre, luftfilter/portning osv.
avstämt avgas, en sugis kräver rätt mottryck så bygg inget hemmapulat skit.
bättre tändkurva. fås med chip/optimering.
konvertera till e85
kamaxlar om det finns att få tag på
komphöjning, om det ens är möjligt.


summa summarum = skitdyrt och onödigt, köp en t4

Senast redigerat av Alex-s (21 augusti 2012)

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
perrkas fullt ös medvetslös
21 augusti 2012 · 122 Inlägg

Jo, det är just chip/tändningen som jag inte kan fixa själv. Funderar på justerbar Btr och så småningom plan toppen så mycket det går. vinkla upp insuget lite och porta insug o topp. Extraktor ska jag nog försöka bygga själv åxå. har byggt till andra bilar som funkar riktigt bra. Detta ska alltså bli en banbil och backracebil.

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 635 Csi (1983)
BMW 318i (1987)
spokenratt
21 augusti 2012 · 3 860 Inlägg

Men finns kanske någon firma som kan mappa org sprutet sen när modifieringarn är klara runt omkring?

Eller skaffa ett annat sprut?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang