Behöver Tips om firmor som tonar rutor! Pris?

Rein
21 augusti 2012 · 19 Inlägg

Low skrev:

Rein skrev:

Low skrev:
Har pratat med en firma, men dom vill att man ska ta bort hatthyllan.. men Verkar som att man måste riva halva bilen?

Coupe är dom bilarna som alltid e roligast att tona på. Speciellt bakrutan. En utav anledningarna att man rycker ut hyllan är att man kommer åt bakrutans nedre kant lättare. Man behöver inte pilla så mkt då med kantverktygen. Och som tex på min honda, så har jag lite lätt luden matta i hatthyllan. Kommer man åt med filmen där när man tar in den i bilen så e d lika bra o slänga den, då det garanterat lär fastna nåt strå eller lill ludd på filmen. Så att du ska få det så billigt som möjligt får du göra jobbet åt dom o rycka hyllan så dom slipper lägga ner tid på det. Men resten, sidorna o så e lätta och ska inte behövas riva nånting.

Vågar inte direkt ge mig på att riva bilen, känns att man kommer ta sönder nåt när man rycker Tex fästen osv, samt att hyllan verkar sitta med plast pluggar.. Nån erfarenhet av att plocka bort hyllan på e36 coupe? smile

Inte en aning faktist.
Med då jag har en honda prelude och hathylla som hatthylla så lärde jag mig att skiten är tillverkad av nå pappliknande material. Plastpluggarna sitter i plåten under och fästpluggarna e under mattan genomgående in i pluggarna i plåten. Med  matta klistrad på. Typ material som används till baslådor.Matta asså. Jag körde in bred platt mejsel mellan skivan o plåten så nära pluggen som möjligt och med snabb ryck så kom d upp. Tog d plugg för plugg o började vid kanten. Gick hur bra som helst..fast av ren klantighet så råkade jag knäcka den lite på mitten sen, men med lite glasfiber på undersidan så var det lagat igen. Märkte sen oxå att skulle jag dragit från bagage luckan o dunkat uppåt istället skulle d nog vart lättare. men det går ju alltid att vara efterklok. Så man väl lär sig. För min del e d skit samma ändå, då jag funderar på att bygga hyllan i glasfiber helt o hållet. Och originalet får vara gjutningsmodellen. Så chansa,fuckar du den haru alltid skroten eller så fixaru en ny i glasfiber senare. Eller så kanske tom du kan oxå se pluggarna f. bagaget
Men kort o gått....ingen aning om e36 big_smile

Senast redigerat av Rein (21 augusti 2012)

dfine BMW entusiast
22 augusti 2012 · 579 Inlägg

Om du orkar åka bil en timme så kan jag rekommendera dig att åka ner till Solfilmsmontage i Jönköping. Jag lämnade in min e92 där och är sjukt nöjd med toningen, ser riktigt bra ut. Priset är ca 4.000:- för alla rutor fram till A-stolpen smile

Low
22 augusti 2012 · 3 337 Inlägg

dfine skrev:
Om du orkar åka bil en timme så kan jag rekommendera dig att åka ner till Solfilmsmontage i Jönköping. Jag lämnade in min e92 där och är sjukt nöjd med toningen, ser riktigt bra ut. Priset är ca 4.000:- för alla rutor fram till A-stolpen smile

Hur länge tar det för dom att montera?

dfine BMW entusiast
22 augusti 2012 · 579 Inlägg

Low skrev:

dfine skrev:
Om du orkar åka bil en timme så kan jag rekommendera dig att åka ner till Solfilmsmontage i Jönköping. Jag lämnade in min e92 där och är sjukt nöjd med toningen, ser riktigt bra ut. Priset är ca 4.000:- för alla rutor fram till A-stolpen smile

Hur länge tar det för dom att montera?

Vet inte exakt, har för mig att han tonade min bil på ca 2h. Det var ett tag sen jag hade bilen inlämnad där smile
Ring honom och kolla, lovar att du inte kommer ångra dig. Kolla mina bilder på bilen så ser du hur min blev..

http://www.solfilmsmontage.com/

Rronn
24 augusti 2012 · 538 Inlägg

Annars är de ju faktiskt inte mission impossible att plocka bort hatthyllan:)
Tror inte den sitter med nå plastclips, inte på min iaf!
Bara att fälla sätet, sen ta den bit för bit och inte bara rycka o slita, min satt limmad ute i kanterna så de är bara att ta loss den bit för bit.

Skulle den nu gå sönder så skulle ja tro att de finns på iaf varenda gör de själv skrot i sverige:)

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Low
24 augusti 2012 · 3 337 Inlägg

Golf2freak skrev:
Annars är de ju faktiskt inte mission impossible att plocka bort hatthyllan:)
Tror inte den sitter med nå plastclips, inte på min iaf!
Bara att fälla sätet, sen ta den bit för bit och inte bara rycka o slita, min satt limmad ute i kanterna så de är bara att ta loss den bit för bit.

Skulle den nu gå sönder så skulle ja tro att de finns på iaf varenda gör de själv skrot i sverige:)

Snygg bil! har exakt likadana fälgar:)


Fäller du ner baksättet så är det någon slags plugar bakom dom? eller yrar jag nu....roll

Rronn
25 augusti 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:
Annars är de ju faktiskt inte mission impossible att plocka bort hatthyllan:)
Tror inte den sitter med nå plastclips, inte på min iaf!
Bara att fälla sätet, sen ta den bit för bit och inte bara rycka o slita, min satt limmad ute i kanterna så de är bara att ta loss den bit för bit.

Skulle den nu gå sönder så skulle ja tro att de finns på iaf varenda gör de själv skrot i sverige:)

Snygg bil! har exakt likadana fälgar:)


Fäller du ner baksättet så är det någon slags plugar bakom dom? eller yrar jag nu....roll

Tackar:) Ja men du de stämmer, fast de är ju som vilka klips som helst, var ett tag sen ja tog bort min!
Har dock inte jordens skruvarvana och löste de ändå, så nog tror ja du fixar de därsmile

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Low
25 augusti 2012 · 3 337 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Golf2freak skrev:
Annars är de ju faktiskt inte mission impossible att plocka bort hatthyllan:)
Tror inte den sitter med nå plastclips, inte på min iaf!
Bara att fälla sätet, sen ta den bit för bit och inte bara rycka o slita, min satt limmad ute i kanterna så de är bara att ta loss den bit för bit.

Skulle den nu gå sönder så skulle ja tro att de finns på iaf varenda gör de själv skrot i sverige:)

Snygg bil! har exakt likadana fälgar:)


Fäller du ner baksättet så är det någon slags plugar bakom dom? eller yrar jag nu....roll

Tackar:) Ja men du de stämmer, fast de är ju som vilka klips som helst, var ett tag sen ja tog bort min!
Har dock inte jordens skruvarvana och löste de ändå, så nog tror ja du fixar de därsmile

Ska se efter. Blir så himla varmt utan solfilm med en svart bil och skin kläd.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang