försäkring vid obesiktigat.

audi_coupé
15 mars 2007 · 104 Inlägg

gäller helförsäkring än fast man har körförbud. har för mig att jag läst att de inte gäller men är inte säker..

FireTraXX DFFL
15 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Inte om du kör.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
audi_coupé
15 mars 2007 · 104 Inlägg

ok.. hade för mig att de va så

MilleN
15 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Är du säker på det FireTraxx? Egna erfarenheter eller har du någon länk?

Kettunen
15 mars 2007 ·

Rätt säker på att försäkringen gäller under den tid bilen ej rullar. Men så fort bilen rullar så gäller ingenting

FireTraXX DFFL
15 mars 2007 · 9 020 Inlägg

MilleN skrev:
Är du säker på det FireTraxx? Egna erfarenheter eller har du någon länk?

Inte av egen erfarenhet, sunt förnuft bara.
Ifall man inte får köra med bilen så tvivlar jag på att försäkringsbolaget ens överväger att beta ut en ersättning om man skulle t.ex krocka.
Ifall den blir exempelvis blir stulen så är ju det en annan femma.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MilleN
15 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Man ska aldrig lita på sunt förnuft. Man ska lita på fakta smile Själv har jag ingen aning om hur det är men varför är det så mycket värre brott att köra oförsäkrat då om det nu är samma sak som körförbud men med försäkring?

Jag skulle faktiskt tro att trafikförsäkringen gäller i alla fall, i värsta fall går nog trafikförsäkringsföreningen in och betalar om något händer.. Någon som vet säkert?

// Har kört många gånger med körförbud och även fått böter för det flera gånger, polisen har aldrig nämnt något om det.

Kristian_L
15 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Man får provköra en bil med körförbud. Då måste försäkringen täcka.
Kan vara svårt att komma undan med om man är långt hemifrån.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang