Hyundai Accent -00 startar inte!

Lu
13 september 2012 · 1 Inlägg

Jag blir så trött..
Under ett års tid har min bil till och från vägrat att starta, ena dagen hoppar den igång fint och nästa står den bara och snurrar men den tänder inte.
Har haft den inlämnad i omgångar, på två olika verkstäder, men dom vet inte vad som är fel eftersom varenda gång den har stått hos dom har den givetvis startat varenda gång dom har försökt.... Dom har bytt tändstift och tändkablar, kollat allt som har med tändning att göra och allt ser ut som det ska.
Dom kopplade även in datorn och felsökte, men bilen gav inte ifrån sej en enda felkod.

Ibland fungerar det att ta starthjälp med startkablar, men inte nu inte, den står som sagt bara och snurrar.
Bensinpumpen surrar, det lyssnar jag efter varje gång innan jag försöker starta, fick tipset att "det beror nog på att 'självtrycket' av bensinen är för dåligt, se till att ha mer än halvtank i hela tiden", det kan vi nu konstatera att det ändå inte hjälper..!

Vad kan jag mer göra?
Jag är en tjej som inte kan ett smack om bilar, men är nu så frustrerad att jag är beredd att plocka isär skiten själv och googla mej fram för att se hur jag ska göra.
Jag skulle kunna skrota bilen, men den fungerar fint när den väl är igång.
Jag skulle kunna lura på den på någon stackars sate som vet ÄNNU mindre än vad jag gör, men det har jag inte samvete till.

Bara bilen startar VARJE GÅNG man försöker, så säljer jag skiten.



SÅ, vad ska jag googla på? smile

pSundberg
15 september 2012 · 178 Inlägg

googla på vevaxel/kamaxel positionsgivare

crescentcompact
15 september 2012 · 280 Inlägg

Vad är det för verkstäder som har kollat på den och gjort felkodssökningen?

Jag tror starkt på att det är något med tändningen då du säger att bensinpumpen går.

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (15 september 2012)

Alex-s Bakhjulskrafs
15 september 2012 · 1 479 Inlägg

vevaxelgivare.

skitvanligt på dom

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
volvodrifter
15 september 2012 · 342 Inlägg

hej som erfaren huyndai mekaniker så kan jag säga att med 98% så är det antennringen runt tändningslåset som krånglar på denna bilen (mkt vanligt på just dessa bilar) kostar ca 1300kr med material och arbete om jag inte minns fel. 

när denna går sönder känner den inte av chippet i nyckeln alla gånger vilket genererar att den bara snurrar runt utan att starta.


//tobbe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang