Kan man få volvos RTI att fungera utan orginalstereon?

Michael Hjalmar
24 augusti 2011 · 90 Inlägg

Jag har inte orginalstereon i min V70 längre, vilket har medfört att RTIn (GPS:en) inte fungerar, eftersom den går via stereon...
Därför undrar jag, finns det någon lösning för att få den att fungera normalt även utan orginalstereon?

Tacksam för svar.

Dodge Charger "Christine" (2008)
DJMOLLER
25 augusti 2011 · 6 Inlägg

Funkar inte den modellanpassade som du köpte till?

mvh

Volvo D5 AWD "POLESTAR" (2008)
Michael Hjalmar
26 augusti 2011 · 90 Inlägg

Jag har inte fått GPS:en att fungera i den..blev lovad hjälp utav bluepower att få allt att fungera, men än har inget hänt. Men skulle vara fränt att ha RTI:n fungerandes ändå.

Dodge Charger "Christine" (2008)
DJMOLLER
28 augusti 2011 · 6 Inlägg

Tänkte mer på skärmen som du installerat.. Den funkar inte med den eller den vanliga ?

Volvo D5 AWD "POLESTAR" (2008)
Michael Hjalmar
29 augusti 2011 · 90 Inlägg

RTI:n fungerar inte med den modellanpassade stereon. I orginalstereon finns det en kontakt, som RTI:n kopplas in i, så den kan fungera, men den kontakten saknas i den nya stereon, vilket innebär att RTI:n är helt död. Den modellanpassade stereon har ju en inbyggd gps, men den har jag inte heller fått att fungera i nuläget =/

Dodge Charger "Christine" (2008)
Slemrotta
29 augusti 2011 · 533 Inlägg

Läste någonstans, vet inte om det var på garaget eller jagrullar...
Men där var det en kille som tog ur själva cd-delen ur originalstereon och kopplade in rti-kabeln i uttaget på den och lyckades klämma in cd-delen bakom eftermarknads-stereon som han hade köpt. På så vis gick rti:n till originalstereon som låg gömd bakom.

Det hela resulterade då i att rti:n funkade samtidigt som han hade en fungerande eftermarknads-stereo.

Jakobsson86 Billjudgruppen.se
26 oktober 2011 · 787 Inlägg

Hej! Fått någon klarhet i vad som kan göras så navigationen fungerar? håller på med samma i min nu, inte haft den fungerande iår men måste fixa det nu när man ändå har det i bilen.

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
16 september 2012 · 176 Inlägg

något svar ??? behöver hjälp med min sterio så min gps fungerar

Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang