Bmw e36 318is compact går dåligt när LMM är inkopplad.

anhest
18 september 2012 · 94 Inlägg

Hej! Köpte mig en E36 318is Compact för någon dag sen. Men idag när jag skulle starta den så gick  det bra till 10 meter framåt. Den dog bara, och varje gång jag startar den och inte gasar så dör den, även när jag kör i hög hastighet. Som att den inte fångar upp tomgången. Drog ut LMM och den går bra utan den inkopplad.

Men vid 3000rpm så är den seg och som att den inte får bensin/luft. Efter 3500rpm så går den som vanligt igen.

Någon som har haft liknande problem eller vet hur man löser detta?

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
robert___j
18 september 2012 · 449 Inlägg

har du nån kompis eller nån skrot där du kan låna en lmm kan du ju börja med att prova en annan på din bil... annars kanske de är bättre att lämna in och läsa felkoder på den

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
LocKtar Herr
18 september 2012 · 1 722 Inlägg

anhest skrev:
Hej! Köpte mig en E36 318is Compact för någon dag sen. Men idag när jag skulle starta den så gick  det bra till 10 meter framåt. Den dog bara, och varje gång jag startar den och inte gasar så dör den, även när jag kör i hög hastighet. Som att den inte fångar upp tomgången. Drog ut LMM och den går bra utan den inkopplad.

Men vid 3000rpm så är den seg och som att den inte får bensin/luft. Efter 3500rpm så går den som vanligt igen.

Någon som har haft liknande problem eller vet hur man löser detta?

Som jag förstod ditt inlägg så går bilen bättre utan LMM inkopplad, drar en vild slutsats att din LMM e kass. Köp en ny?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
anhest
18 september 2012 · 94 Inlägg

LocKtar skrev:

anhest skrev:
Hej! Köpte mig en E36 318is Compact för någon dag sen. Men idag när jag skulle starta den så gick  det bra till 10 meter framåt. Den dog bara, och varje gång jag startar den och inte gasar så dör den, även när jag kör i hög hastighet. Som att den inte fångar upp tomgången. Drog ut LMM och den går bra utan den inkopplad.

Men vid 3000rpm så är den seg och som att den inte får bensin/luft. Efter 3500rpm så går den som vanligt igen.

Någon som har haft liknande problem eller vet hur man löser detta?

Som jag förstod ditt inlägg så går bilen bättre utan LMM inkopplad, drar en vild slutsats att din LMM e kass. Köp en ny?

Vill inte köpa en ny LMM om det inte är den som krånglar. Kollade lite till idag, såg att en slang som går från toppen till insuget är sprucken. Kan det vara den som spökar?

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang