Mercedes C240 -98, det kommer in vatten via kupéfläkten

TheStoryteller
17 september 2012 · 55 Inlägg

Long story short: Blöt matta på passagerarsidan. När jag skruvar bort plastdelen under handskfacket så är dämpmattan därunder helt genomblöt. Lossar "locket" till kupéfläkten och då forsar det ut mer vatten. Men vilken jävla väg har det tagit sig in? (och nej, det kommer inte från värmepaketet)

Har försökt hälla vatten längs vindrutan och i intagen (?) framför rutan men inte en droppe kommer in. Körde automattvätt på Statoil häromdagen och då trycks det ju in vatten från alla håll förvisso, men det luktar inte "biltvätt" om vattnet. Bara unket. Så jag är inte helt säker på att det kommer från tvätten, det kan lika gärna vara regnvatten som tagit sig in under längre tid.

Jag TROR iallafall att det har läckt in utifrån, men kan det kanske vara kondensvatten från AC:n?

Några tips? smile

TheStoryteller
20 september 2012 · 55 Inlägg

Det var bra drag i den här tråden! smile

Har löst problemet iallafall, det var en till 99% igensatt dränering nedanför vindrutans nedre kant på höger sida. Vid tillräckligt stor vattenvolym på kort tid så steg vattennivån upp över kanten till kupéfläktens luftintag och rann helt sonika in i bilen. Lite rensning var allt som behövdes.

Low
30 september 2012 · 3 320 Inlägg

När jag häller vatten vid framrutan vid luftintaget så rinner det vatten in i min e36.. men jag hittar inte dräneringshålet eller liknande... neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang