Mercedes 300D problem efter körning

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

Hejsan har en dodge med utbytt 300d motor i (rattauto)
Den börjar helt plötsligt att sten dö då och då... Jag pumpar på handpumen ett tag och efter en Bra stund så startar den trögt " pumpar väll ut luften" och går som en klocka efter det! Efter ett par mil blir de samma! Startar alltid lätt och inget konstigt! Annars. Blir så här bara i bland!

OBS har bytt olja motor/ låda. Olje filter // diesel filter.... Har även bytt retur/ bränsle slangar!

mbadriver
6 oktober 2012 · 244 Inlägg

chrysler300prom skrev:
Hejsan har en dodge med utbytt 300d motor i (rattauto)
Den börjar helt plötsligt att sten dö då och då... Jag pumpar på handpumen ett tag och efter en Bra stund så startar den trögt " pumpar väll ut luften" och går som en klocka efter det! Efter ett par mil blir de samma! Startar alltid lätt och inget konstigt! Annars. Blir så här bara i bland!

OBS har bytt olja motor/ låda. Olje filter // diesel filter.... Har även bytt retur/ bränsle slangar!

Asså håller den fortfarande på att böga sej? :S

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis
Volvo V70N (2007)
chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

Aaaaa

Jensa_B
6 oktober 2012 · 134 Inlägg

På mercedes sitter det ett filter i tanken som jag fått kapa bort på två bilar för jag haft samma problem. Kollat om du har något filter i tanken på dodgen?

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

Får man riva ner tanken då så är den där i?
Mvh

Jensa_B
6 oktober 2012 · 134 Inlägg

chrysler300prom skrev:
Får man riva ner tanken då så är den där i?
Mvh

Det sitter gängat i botten av tanken på w123/124. Jag har valt att lyfta ur tanken när jag tagit bort det för att även rengöra tanken, har det satt igen filtret så har man ju skitig tank och man vill ju slippa få problem i nästa filter osv. Sök på internet eller kontakta en reservdels-handlare så får du ju svar på om du har ett filter i tanken eller inte.

Se till att det sitter ett förfilter före motorns bränslefilter så blir det enkelt att hålla efter i fortsättningen.

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

hej igen! va under och kolla och såg inte ut som en Mercedes tank där inte hmm tycker bara de är konstigt att de nya filtret är igensatt efter max 4 mil. medans de gammla gick över 60 mil
Mvh

Jensa_B
6 oktober 2012 · 134 Inlägg

chrysler300prom skrev:
hej igen! va under och kolla och såg inte ut som en Mercedes tank där inte hmm tycker bara de är konstigt att de nya filtret är igensatt efter max 4 mil. medans de gammla gick över 60 mil
Mvh

Kanske blev missförstådd men menade inte att du hade mercedes-tank utan att det kan sitta ett filter i dodgens originaltank smile Om det går att skruva lös utloppet på tanken så gör det och kolla.

Här är en bild så du förstår vad jag pratar om, såhär ser det ut på en mercedes:
http://www.google.se/imgres?q=mercedes+ … 1,s:0,i:70

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

ha ha okej. Såg bilden där ja! Får la se om man kan skruva isär dyngan! Raggen måste ju gå i kväll. smile
Mvh!

Evildan
6 oktober 2012 ·

Stopp i avluftningen till tanken? Kan bli vacuum.
Prova att skruva bort tanklocket när den bö**r sig.

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

kan de ju va men de pissar ut diesel ur mitt tanklock för de är typ sönder ?

Evildan
6 oktober 2012 ·

chrysler300prom skrev:
kan de ju va men de pissar ut diesel ur mitt tanklock för de är typ sönder ?

haaa, näe då är det knappast vacuum.
funderat på att fixa det problemet?
då slipper du få skräp/vatten i bränslet som även det kan ge dig dessa symptom.

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

haha jo jag är på jakt efter ett riktigt tanklock kör med biltema skit ha ha! men seriöst så är ja på g med det... men jah.. vette fan med dettta

Evildan
6 oktober 2012 ·

chrysler300prom skrev:
haha jo jag är på jakt efter ett riktigt tanklock kör med biltema skit ha ha! men seriöst så är ja på g med det... men jah.. vette fan med dettta

kasta ditt volvoraggarluftfilter på återvinningen och sätt dit ett MBfilter eller något annat i burk istället, kanske blir stopp i den där skiten och den stryper sig?

chrysler300prom
6 oktober 2012 · 19 Inlägg

kan vara så men köpte den med den på och körde hem typ 67 mil och nu började den då cpa

Evildan
6 oktober 2012 ·

chrysler300prom skrev:
kan vara så men köpte den med den på och körde hem typ 67 mil och nu började den då cpa

kan ju ha blivit stopp i det nu....
om bilen fungerade i 67mil så kan det inte vara något fel som uppstått menar du wink

Senast redigerat av Evildan (6 oktober 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang