Volvo Amazon

AdamGreen
6 oktober 2012 · 206 Inlägg

Hejsan! Vet inte riktigt under vilken rubrik jag skulle lägga denna tråden så jag lägger den här haha.. Jo jag undrar om det finns någon därute som vet om det finns coilvers till amazon? Alltså som passar direkt på som man inte behöver modifera om! Tanken är att jag ska sänka min amazon men kapa fjädrar är inget alternativ då jag tycker att den bilen är alldeles för seriös för det.

Har ni något tips så hör bara av er! Kolla gärna mitt projekt å lägg en kommentar!

ha de gött // Adam.

Volvo 945 GLE Turbodiesel "Lite sportigare lastbil" (1994)
Amazon_123GT Driifter;)
6 oktober 2012 · 1 630 Inlägg

Vad jag vet finns det väl inget direkt sånt
Men sänksats o bättre dämpare finns ju färdigt
Så de beror väl på hur mkt du vill sänka
Bilen

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
AdamGreen
6 oktober 2012 · 206 Inlägg

Du hade rätt go höjd på din amazon... Jag har ett par cragar smoothie som skall på som är 15".. Finns sänkfjädrar som sänker 40mm bara.. Hur gjorde du på din?

Volvo 945 GLE Turbodiesel "Lite sportigare lastbil" (1994)
Freddah850 Elektriker
6 oktober 2012 · 139 Inlägg

Du får göra som kompisen gjorde på sin.
Lägg träklossar under bilen i den höjden du vill ha, och sen värm med gas-svetsen på fjädrarna! smile

En riktig volvo är bakhjulsdriven!
Volvo 145 "Nyförvärvet" (1971)
Volvo Amazon "Amazonen" (1966)
AdamGreen
6 oktober 2012 · 206 Inlägg

Haha , ja de är ju ett sätt de med! Men då känns de som man lika gärna kunde kapat :p

Volvo 945 GLE Turbodiesel "Lite sportigare lastbil" (1994)
jakobsson_kevin
7 oktober 2012 · 44 Inlägg

värmer man med gassvets så släpper härdningen då kommer den inte vara så styv i fjädringen men de blir ju hårdare när man kapar fjädrar och varför det blir stutsigt dåär ju för att du måste ha andra stötdämpare då kan du välja rally då blir den styv o inget stuts, jag har bilstein på 140in o kyb på amazonen så det finns mycket att välja på! kolla på kg trimning med wink

Amazon_123GT Driifter;)
8 oktober 2012 · 1 630 Inlägg

Ja kapa;) med nya dämpare från Biltema så blev de helt ok comfort ändå

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang